NPF 2004 blokt thuisnetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Hoe voorkom ik dit? Met ZAP was het simpel, die gaf het zelf aan en dat was een kwestie van vinkje zus en zo (al was dat ook niet ideaal want het werkte niet maar ok).

Ik heb het IP toegevoegd aan de vertrouwde zone; is dat genoeg?

Hoe regel ik dit allemaal goed in NPF 2004?

bij mij werkte het inderdaad om hem gewoon bij de beveiligde zone toe te voegen.

ik neem aan dat je wel een juiste ip range gebruikt

succes
jeroen

Jah, die staat goed. Maar nog pas als ik de FW aanzet wil die het goed doen eigenlijk... En dan nog niet altijd :s

Kan je misschien een beetje duidelijker zijn wat er wel en niet werkt.

kom je wel op je netwerk als npf uitzet bijvoorbeeld?

Correct.

Met NPF aan; geen netwerktoegang (daarmee dus ook geen internet). NPF uit, werkt.

Als ik hem daarna weer aanzet blijft het werken. Het is net het puntje verbinding maken met.

Werkte altijd maar nu draai ik hem op een PC in mijn netwerk. En die PC maakt verbinding met mijn PC.

En nu kan ik in AAO (=America's Army Operations) geen verbinding maken met de server.

Enid id?

@echo * [IpDrv.GameSpyQR] *
@echo * ;set IP for multi-homed systems *
@echo * ;(delete the ';' in front of 'IP=1.2.3.4' when setting your IP) *
@echo * ;IP=1.2.3.4 *
@echo * bNAT=True *
@echo * *
@echo * [IpDrv.SCIQR] *
@echo * ;set IP to appear on master server list *
@echo * ;(delete the ';' in front of 'IP=1.2.3.4' when setting your IP) *
@echo * ;IP=1.2.3.4 *
@echo * *
@echo * If you are behind a firewall - you need to have the following *
@echo * ports open: *
@echo * *
@echo * UDP - 1716, 1717, 1718, 8777, 27900 *
@echo * TCP - 20045, 14200 *
@echo * *
@echo * UDP ports 1716 for the game, 1717 for the gamequery, *
@echo * 1718 for master server query, 8777 for standard UT query, *
@echo * 27900 for GameSpy and TCP ports 20045 for Auth server and *
@echo * 14200 for Andromeda.

IP heb ik al het lokale IP van die PC gegeven. Verder heb ik die poorten toegestaan in zowel NPF als de Windows FW maar in beiden gevallen geen toegang.

Ok; dat is dus niet helemaal waar. Op het moment dat NPF aanstaat kan ik geen verbinding meer maken met de andere PC. NPF uit en hup ik kan de schijven weer benaderen... Saldos misschien? Di heb ik helaas al een tijdje niet meer gezien.

attachment.php

dat is inderdaad de "brave" PC die gewoon toegang mag hebben.

Bijlagen

• fw.jpg
    fw.jpg
    61,7 KB · Weergaven: 118
personelijke firewall

Hoi,heb je al eens bij personal firewall gekeken,ff 1x klikken dan naar configureren,locatie's staat het vinkje bij netwerk detectie inschakelen,en anders gebruik de wizard eens
suc6

Sterker nog.

Als ik geen IP opgeef in dat bestand verschijn ik in de lijst maar kan ik geen verbinding maken.
Als ik mijn internet IP opgeef dan sta ik niet in de lijst, geen verbinding.
Geef ik de server draaiende lokale IP op ook geen verbinding.

TeamSpeak draait op server en poort 8767. Deze heb ik al rechten gegeven in NPF.

Op mijn PC werkt alles; het is net of die andere PC die poorten geblokkeerd zou hebben staan. Hoe kan ik dát opgeven in NPF, als dat mogelijk is.

Wat wel af en toe voorbij komt is dit:

attachment.php

Bijlagen

• npf.jpg
    npf.jpg
    32,7 KB · Weergaven: 104
Laatst bewerkt:
Hmm, als ik in het spel het IP opgeef van die server PC werkt het wel...
Teamspeak ook overigens.

Maar dan open ik het op 92.168.0.60:8767. Kan iedereen op het internet er nu op? Nee toch? Is lokaal IP?

Laatst bewerkt:

Ga ik eens even aandachtig doorlezen.

Zoals het er nu uitziet:
verbinding komt netjes binnen via server01 om op server02 de spellen te zien maar vervolgens lijkt 'ie geen toegang te hebben. Foutmeldingen van "trying to connect" en "maybe no server running" verschijnen dan.

Only one computer is actually connected to the Internet. This one computer acts as a router and a proxy server so that all other computers on the network can access the Internet. In this case, you need a copy of NIS or NPF on the one computer that is attached to the Internet. This one computer would filter content and provide firewall capabilities for the entire network. The downside to this is that you can't customize settings for each computer. The computer running NIS or NPF would control all the content for all other computers.

Als ik rechten zou willen krijgen op die PC moet daar dan ook NPF ofzo?

XP_PC,
Waar het hier gewoon om gaat is dat as je een thuisnetwerk hebt waarbij andere pc's via 1 computer hun internet verbinding krijgen, dan hoef je alleen op die pc die direct met het internet verbonden is een firewall te hebben.
En als je een thuisnetwerk hebt waarbij alle pc's op het internet direct toegang hebben tot het internet, dan moeten ze allemaal een firewall hebben.

Graag gedaan XP_PC.
Voor je andere probleem ga ik wel verder verder in de andere topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan