NSIS error elke zoveel minuten

Status
Niet open voor verdere reacties.

lunatoe

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2009
Sinds een paar dagen krijg ik ineens een NSIS error en blijft maar komen om de zoveel minuten het is niet een ramp, maar wel heel irritant.
Iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden?

Dat komt van een installer, namelijk die van Nullsoft.
Hier wat achtergrond én verhelp-tips daaromtrent.

Betekent dat je een programma geïnstalleerd hebt waar die Nullsoft installer bij gebruikt wordt en dat de installatie niet compleet is. Programma's die de Nullsoft installer gebruiken zijn (onder anderen) Firefox, OpenOffice etc.

Dus ga je eens afvragen welke software je (vlak voordat het probleem opdook) geprobeerd hebt te installeren, want wij kunnen dat hier (vanaf het forum) niet weten en volg ook de tips in de link die ik hierboven aangaf.

Tijs.

Er moet toch iets zijn waar je het kan zien of kan uitschakelen?? Want ik heb op 1 dag zo'n 20 dingen geinstalleerd(nieuwe pc) anders moet ik weer windows installeren..

Zou je niet eerst beginnen met de verhelp-stappen die ik gelinkt heb?

Wil je het verder onderzoeken, dan wordt het lastig, maar je zou dan (als de melding er staat, die je dan open moet laten staan) het 'vangnetje' (rechts naast het verrekijkertje van Process Explorer) met de muis over de melding trekken om te zien welk proces de melding geeft. Je zou dan meteen (door de Properties van het proces op te vragen, in een of ander tabblad) moeten kunnen zien welk(e) bestand(en) er door de NSIS installer gebruikt worden op dat moment of mogelijk geeft zelfs alleen al het bestandspad van het proces aan over welk te installeren (hulp-/sub)programma het gaat.

Verder graag gedaan(?) :confused:

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip zal dit eerst eens doen en kijken welk programma dit veroorzaakt daarna kijk ik weer verder. Trouwens de link die je stuurde werkt hier niet? Mysql error.

Link werkte op het moment van posten wel. De website ter plaatse heeft helaas nu problemen ("Sorry! This site is experiencing technical difficulties.").
Dus even afwachten totdat de site weer (goed) online is.

Tijs.

Het is al gelukt! Bedankt voor de hulp het was de firewall die verkeerd was geïnstalleerd dus hierbij is deze vraag opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan