NT installeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter mr C
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mr C

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2002
Ik probeer NT te installeren, maar helaas zonder succes tot nu toe.
Er zit een geformatteerde IBM schijf. Ik probeer NT te installeren vanaf een bootable CD
Bij het opstarten zie ik SCSI ID 1 IBM op het scherm, daarna wordt de setup opgestart en zodra
ik een enter geef om de installatie te beginnen komt setup met de melding dat ie geen disk ziet..?
Enig idee hoe ik deze probleem uit de wereld kan helpen?
Alvast bedankt.

als er idd een SCSI schijf in zit, moet je bij het install scherm (ik dacht bij NT ook op F3) drukken en de driver disk van die SCSI schijf er in doen, anders ziet windows hem niet.

Dat is niet waar, je moet hooguit de driver van de SCSI-host installeren. Bij de meeste PC's met een enkelvoudige standaard SCSI-hostkaart is zelfs dat niet nodig. De meeste (oudere in dit geval, want NT) SCSI-controllers worden herkend.

In het BIOS van de SCSI-kaart kun je kijken of booten vanaf CD-rom wordt ondersteund en dit eventueel aanzetten.

Een optie is het installeren via diskette's, hiervoor kun je vanaf de NT-cdrom de diskette's aanmaken.

Hoe kan ik diskettes aanmaken van NT4.0 CD, en weet iemand waar ik de driver kan downloaden voor een IBM disk van het type: DDYS-T36950

Harde schijven hebben <u>geen</u> drivers nodig, niet bij IDE en niet bij SCSI. De controller heeft een driver nodig als deze niet in het standaardlijstje van NT voorkomt.

Diskette's aanmaken:
Plaats de CD-rom in een werkende PC, ga naar een DOS-venster en ga naar \i386 van de CD-rom

Type WINNT /o en volg de aanwijzingen..

Opstartdiskettes aangemaakt, mee opgestart maar krijg nog altijd de melding dat geen disk is gevonden.
Nog meer tips?

Drivers van de SCSI-controller zoeken en deze tijdens het installeren van NT (in het begin krijg je daarvoor de gelegenheid) deze installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan