ntdll.dll Groot probleem. Wie heeft er een fix?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Imetysaw

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2009
Hoi iedereen.
Ik heb een tijd geleden een virus gehad.
Toen ik dit virus met 3 antivirus programa's eraf heb gekregen was ik natuurlijk blij.
Ik wou toen de volgende ochtend het spel Far Cry 2 spelen.
Dit spel deed het voor ik heb virus had nog gewoon en toen ik het virus had ook nog.
Alleen nu is het als ik het opstart geeft ie zo'n schermpje van: "In Far Cry 2 is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak"
Als ik dan op meer info over deze fout klik staat er Appname Far Cry 2.exe...blablabla en dan staat er achteraan ModName ntdll.dll.
Ik weet dat dit zo'n bestandje uit de system32 folder is.
Maarja ik een beetje teleurgesteld maar dacht gewoon van als ik hem even re-instal doet ie het wel weer.
Dus ik uninstal het spel.
Wil ik de setup opstarten (Het is een LEGALE ISO die ik heb gekocht op internet)( Site is wel betrouwbaar ben alleen naam even kwijt)Dus die moet ik openen met Daemon Tools Lite.
Probeer ik het op te starten krijg is precies dezelfde fout als toen ik Far Cry 2 opstarten alleen staat er dan natuurlijk geen FarCry2.exe maar daemon.exe.
Het viel me op dat er bij ModName weer ntdll.dll stond.
Ik ging dus even mijn andere spellen checken en het bleek dat iets minder dan de helft het niet meer deed met allemaal de melding met ModName ntdll.dll!
Mijn vraag is dan dus:
HEEFT ER IEMAND EEN FIX?!?!
Alvast bedankt!

dat probleem heb ik ook gehad
ik heb daar mischien een oplossing voor maar ben nu niet op me eigen pc.
zal zo snel mogelijk hier vermelden wat die oplossing is.
mocht die oplossing niet lukken dan zit er maar 1 ding op en dat is windows opnieuw installeren ik heb dit probleem namelijk ook 1x gehad helaas :(

dat probleem heb ik ook gehad
ik heb daar mischien een oplossing voor maar ben nu niet op me eigen pc.
zal zo snel mogelijk hier vermelden wat die oplossing is.
mocht die oplossing niet lukken dan zit er maar 1 ding op en dat is windows opnieuw installeren ik heb dit probleem namelijk ook 1x gehad helaas :(

Ok dan want ik word echt gek van al die errors.:(

oke dit is mijn oplossing :

ga naar start :

dan uitvoeren nederlands of engels Run.

kopieer en plak dit stukje : regsvr32 /u shmedia.dll

klik dan op oke en dan moet het opgelost zijn ;)

succes

Gr jasper

p.s. pc even rebooten ( opnieuw opstarten :)

Laatst bewerkt:
oke dit is mijn oplossing :

ga naar start :

dan uitvoeren nederlands of engels Run.

kopieer en plak dit stukje : regsvr32 /u shmedia.dll

klik dan op oke en dan moet het opgelost zijn ;)

succes

Gr jasper

p.s. pc even rebooten ( opnieuw opstarten :)

Ik heb het geprobeerd alleen werkt het niet echt.
Maar misschien dat ik weet waarom.
Soms dan krijg ik de foutmelding van ene sopidkc.exe
Nou heb ik dat ff zitten googlen, en het blijkt dat het een virus is dat Bestanden kan WIJZIGEN Ik denk dat dit virus het ntdll.dll bestandje zit aan het veranderen.
En dat als ik het bestandje vervang, hij er weer een nieuw ntdll.dll bestand voor in de plaats zet dat ook niet werkt.
Misschien dat als ik het virus weg krijg dat dan de fix wel werkt.

kun je niet de naam veranderen hoe het bestandje heet dan?
het bestand verwijderen zou ik inderdaad niet doen.
of mischien kun je het bestandje ergens downloaden van internet.

succes ;)

ik bedoelde dat laatste.

de win cd erin en booten vanaf cd. dan zeg je dat je windows wilt installeren en volg je de stappen. dan gaat hij zoeken naar vorige windows installaties. dan ziet hij jou windows en zeg je repareren.

nu word windows opnieuw geinstalleerd zonder te formatteren en zonder dat je al je bestanden verliest.

ik bedoelde dat laatste.

de win cd erin en booten vanaf cd. dan zeg je dat je windows wilt installeren en volg je de stappen. dan gaat hij zoeken naar vorige windows installaties. dan ziet hij jou windows en zeg je repareren.

nu word windows opnieuw geinstalleerd zonder te formatteren en zonder dat je al je bestanden verliest.

Ik heb nu zo'n Windows XP met nog iets extras misschien SP2 ofzoiets.
Kan het dan ook met een gewone Windows XP cd:confused: want van die gene die er nu op zit heb ik geen CD.

ik bedoelde dat laatste.

Ik heb nu XP dr upnieuw opgeknald en nog heel wat anders en toen:
EINDELIJK!!!!!! Riep ik na 2,5 maanden werk.
Ik heb Daemon tools lite uitgeprobeerd toen deed ie het nie.
Heb hem er toen opnieuw opgezet en TADA hij doet het weer!
Al het andere dat het niet deed precies hetzelfde gedaan en nu werkt ie zelfs beter en sneller.
Ik had mn PC al bijna helemaal leeggehaald:p
Maarja eind goed al goed.
Voor de mensen die dit probleem ook hebben moeten maar ook dit doen.

Wat voelt het goed om vandaag op "Deze vraag is opgelost" te klikken:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan