Ntfs - Fat32

Status
Niet open voor verdere reacties.

stuif2

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2002
Mijn harde schijf staat als NTFS, maar ik wil dit omzetten naar FAT32. Weet iemand hoe ik dit kan doen??

bvd

peter

Wat ik gehoord heb, is dat dit kan met Partition Magic van Powerquest. Ik weet niet of er ook nog gratis tooltjes te verkijgen zijn.

Marcel

Wil je alles wat erop staat behouden? Alle data bedoel ik?
Zo nee, dan heb je genoeg aan format. Opstarten met bootflop en formatteren.

Zou opstarten met bootdisk en daarna de non-dospartitie weggooien en opnieuw een partitie aanmaken.

Of je start op met XP cd en tijdens het installeren krijg je de melding wat je met je partitie wilt doen

Attentie hangmat,

Ik wil gewoon alles behouden maar ik vroeg me af of ik alles met een soort "convert"prog kan omzetten. Ik heb namelijk FAT 32 omgezet naar NTFS via een convert programma, vandaar.

Opdelen harde schijf

PartionMagic 6.0 is een uitstekende programma om de
harde schijf op te splitsen of te converteren ntfs>fat32
en vicaversa is geen probleem.
Je kan ook andere bestandssystemen aanmaken met dit
programma.
Ikzelf heb winXP op ntfs en Win98 op fat32.

Mocht je het met Partition Magic willen doen zul je wel de officiele versie dienen te hebben. Met de trialversie kun je wel testen hoe het moet maar geen veranderingen aanbrengen

Ik heb het geprobeerd met partition Magic, maar krijg bij het omzetten de mededeling dat er een gedeelte niet kan worden omgezet omdat er gecomprimeerde bestanden aanwezig zijn. Daadoor krijg ik de schijf dus niet terug naar FAT 32.

Nog meer suggestie's

peter

Dat komt omdat een compressie bestandsysteem gebonden is.

Ehm, kan mij iemand uitleggen wat het verschil is tussen NTFS en Fat32 ?

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan