NTFS Formatteren zonder winxp cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vraag007

Banned
Lid geworden
14 jul 2005
Berichten
6
Hey,

Ik heb dus op een andere computer windows Xp home erop zitten maar ik kan niet meer opstarten er komt iets te staan dat er iets mis is in de windows\system32\config map. Ik dus Windows Xp cd erin maar dan komt er weer te staan kan het bestand dtscsi.sys niet vinden als ik hem wil installeren. Ik wil gewoon de hele computer formatteren zodat ik opnieuw kan beginnen maar hoe kan ik dat doen. Wel zonder windows xp cd want dat werkt niet. Ik heb al op internet gezocht maar ik zie alleen maar staan stop de xp cd er maar in. maar dat werkt dus niet. Het is een NTFS schijf ofzo. Helpmij aub:rolleyes:

LAters
 
Vraag007 zei:
Ik dus Windows Xp cd erin maar dan komt er weer te staan kan het bestand dtscsi.sys niet vinden als ik hem wil installeren

Heb je een Originele WinXP CD of een kopie? Kan zelfs ook dat de CD/DVD rom speler slecht afspeelt.

Maar evengoed zijn er meer mogelijkheden:
1.Als er geen gegevens van die schijf bewaard hoeven te worden en er geen meerdere partities zijn, kan je met een Win 98 opstartdiskette de primaire partitie verwijderen, de partitie opnieuw maken en formateren als FAT. Nu zul je zeggen ik wil hem weer als NTFS. Maar met opnieuw installeren heb je toch de WIN XP CD nodig, en daar krijg je vanzelf weer de optie of je wilt formateren en de keuze uit FAT of NTFS. Dan zou je terug kunnen gaan naar NTFS. Je vervolg verder gewoon de installatie van de CD.
2. Je kunt (als je daar over beschikt) de disketteset van Partition Magic gebruiken en daar de PC mee opstarten. Je vind daar vanzelf de mogelijkheden om te formateren in NTFS.
3. Je hangt de schijf als Slave in een andere PC, ga daar naar schijfbeheer en formateer dan je schijf.

Maar kijk eerst eens of je WinXP Home CD of je CD Rom speler wel goed is, want daar komt je oorspronkelijke fout wel vanaf.

Succes
 
Hang die schijf even in deze comp erbij, en zet de configuratie bestanden uit een system restore map, de system volume information map, dus, terug in de windows\system32\config map, die dienen wel gerenamed te worden, zoals ze worden aangegeven in die config map, alleen system is al voldoende.

Moet je wel in de mapoties alles zo zetten, dat je ook alles kunt zien.

Die dtscsi.sys, is en virtuele driver van Daemon Tools of Alcohol nogwat.

Hier nog een gebruiksaanwijzing.
 
. Ik dus Windows Xp cd erin maar dan komt er weer te staan kan het bestand dtscsi.sys niet vinden als ik hem wil installeren.
Hoe probeer je nu eigenlijk die XP cd op te starten?
In Windows,of start je de PC opnieuw op zodat hij kan "booten"?

Greetz
 
Ok ik heb in de bios ingesteld de cd speler als eerst te laten starten en daarna harddrive volgens mij. Nu heb ik niet meer dat dtscsi.sys probleem maar nu krijg ik na dat die alle bestanden heb geladen in de windowssetup een blauw scherm met een stopfout er staat
STOP: 0x000007b met nog wat erachter er staat bij windows heeft het proces gestopt om schade te voorkomen controleer of je hardeschijf virussen bevat of beschadigd is. Zo iets.

Ik heb geen Partition Magic kan ik met een andere programme ook een bootable cd maken?

En heb je nog een extra kabel nodig om je harde schijf aan deze computer te hangen?
 
Laatst bewerkt:
Kijk in het bios of "Boot Sector Virus Protection" o.i.d. op "Enabled" staat.

Zoja,dit moet op "Disabled" staan.
 
Ok ik heb in de bios ingesteld de cd speler als eerst te laten starten en daarna harddrive volgens mij. Nu heb ik niet meer dat dtscsi.sys probleem maar nu krijg ik na dat die alle bestanden heb geladen in de windowssetup een blauw scherm met een stopfout er staat
STOP: 0x000007b met nog wat erachter er staat bij windows heeft het proces gestopt om schade te voorkomen controleer of je hardeschijf virussen bevat of beschadigd is. Zo iets.

Ik heb geen Partition Magic kan ik met een andere programme ook een bootable cd maken?

En heb je nog een extra kabel nodig om je harde schijf aan deze computer te hangen?

Die kun je er gewoon bijhangen i.p.v. een dvd/cd drive, alleen even kijken hoe deze is gejumperd, slave of master, en aan welke connector hij hangt, eind is master, midden in slave.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan