NTFS geformatteerde schijf in netwerk zetten lukt niet:(

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
wij hebben 2 pc's waarvan 1 met 2 harde schijven(14.2 gigabyte en 76.8 giga opgedeeld in 9.99 en 66.6 giga) degene van 66.6 is geformatteerd in ntfs omdat ik blijkbaar maar 1 partitie kon doen in fat32(degene van 9.99 dus) nu wil ik deze in netwerk zetten met de andere pc(dus gedeelde map) mar die andere pc(120 giga en fat32) ziet hem niet:confused: betekent dit dat ze allebei fat32 moeten zijn? maaar ik kan hem niet formatteren in fat32, ik heb aleen maar de keuze uit ntfs

De organisatie van de schijven heeft niets van doen met het al of niet kunnen zien/lezen van bepaalde partities. Dus moeten andere instellingen de schuldige zijn.

Heb je alle partities of delen daarvan op 'Delen' gezet en de daar bij behorende instellingen en naamgeving verzorgd.

als ik bijvoorbeeld de C-schijf op delen zet, dan ziet hij hem direct, de D-schijf(NTFS) heeft hij nog noois gezien:confused:

Laten we ook eens vragen, met wat voor windows systeem probeer je de HD aan te spreken, alles voor Windows ME kan namelijk niet met NTFS omgaan....

tiens, nu werkt het ineens wel:confused: het gaat trouwens over een windows xp professional(comp met NTFS) en windows xp home(comp met 1 harddisk van 120 giga) zal wrs aan onze netwerkprobs liggen die maar niet opgelost geraken:confused: de nieuwe pc ligt namelijk de helft van de tijd zonder internet, maar eenmaal hij internet heeft, heeft hij altijd internet zolang je hem niet trug opstart, bij de ouwe pc geen probs:), dus hebben we wel altijd op 1 pc internet, maar als dat internet van die andere pc eruit ligt, gaat het netwerk dus ook niet:confused:

Gebruik je een firewall anders dan die in SP2 dan kan dat ook aanleiding geven tot netwerkproblemen.

Ik heb twee Windows 98 SE systemen en een Windows XP systeem in een netwerk hangen en heb moeten besluiten om ZoneAlarm in alle systemen uit te schakelen.

Ik zit achter een router die ook al een firwall heeft.

maar dan zou het tog noois kunen gaan? of vergis ik mij, ik heb idd een firewall zitten in mijn router, maar op 1 pc werkt het internet wel altijd en op de ander soms neit

de pagina kan niet weergegeven worden

maar er staat geen icoontje van dat er geen internet is:confused:

Ik probeer me in te denken hoe je situatie is.

*Je hebt beide computers aan een router hangen.
* Je hebt op beide computers alle partities (of delen daar van) aangemerkt als delen
* Je hebt op beide computers bij dat delen dezelfde naam voor het netwerk gebruikt
* Je hebt bij het aanmaken van het Netwerk dezelfde naam voor het netwerk gebruikt.

* Je hebt soms wel soms niet verbinding met het netwerk
* Maak via IE/ extra/ opties voor bestanden verwijderen. Ook off line bestanden verwijderen. (aanvinken)
* Als alles gedaan is zoals hier weergegeven, dan start/uitvoeren/ cmd; je krijgt nu een dos-beeld
* type in Ping naam van netwerk dat je wilt bereiken

Dat zou goed moeten gaan. Zo niet dan speelt er toch een hardware probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan