NTFS naar Fat 32

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Berichten
1.172
Nou ben ik dat kwijt, maar was het nou zo dat je van NTFS weer terug kunt naar FAT32 ?
 
Dat moet wel kunnen met Partition Magic.
 
Het wil zonder dataverlies. Daarvoor heb je dan partition magic voor nodig.

Met data verlies: partitie verwijderen en opnieuw aanmaken of opstarten met XP cd en dan tijdens keuze scherm aangeven dat partitie omgezet dient te worden naar fat32
 
Okay het schijnt dus te kunnen, en data kwijt raken maakt voor mij niet uit, maar hoe kan ik dat het beste doen in een paar stappen ?
 
Als die de hoofdpartitie is van je HD dan heb je een opstartdisk nodig, anders kun je het zo.

1. Backup maken van die gegevens die je wilt overnemen
2. Met Fdisk partitie verwijderen. (reboot nadien)
3. Met Fdisk partitie aanmaken, let op een FAT32. (reboot nadien.)
4. Opstarten en met mijn computer de partitie formateren.
 
Wat nog makkelijker is dan fdisk is gewoon opstarten met cd van XP en de aanwijzingen volgen. Krijg je op een gegeven moment de vraag wat je met de partitie wilt doen en dan geef je aan dat die naar fat32 moet formatteren
 
Geplaatst door m@rio
Wat nog makkelijker is dan fdisk is gewoon opstarten met cd van XP en de aanwijzingen volgen. Krijg je op een gegeven moment de vraag wat je met de partitie wilt doen en dan geef je aan dat die naar fat32 moet formatteren

Ik ga het proberen. Is het werkelijk zo eenvoudig ? Je hoort weleens dat je niet van NTFS meer terug kan naar FAT32.
 
Dan heb je dat verkeerd gehoort. Het kan altijd. Of met dataverlies (formatteren) of met databehoud (partition magic)
 
Ik wil juist alles er af gooien, en geen gedoe met partition magic want dat heb ik niet.
 
Geplaatst door JBS
Als die de hoofdpartitie is van je HD dan heb je een opstartdisk nodig, anders kun je het zo.

1. Backup maken van die gegevens die je wilt overnemen
2. Met Fdisk partitie verwijderen. (reboot nadien)
3. Met Fdisk partitie aanmaken, let op een FAT32. (reboot nadien.)
4. Opstarten en met mijn computer de partitie formateren.
Deze stappen doorlopen.
 
Je hebt altijd iets met fdisk te maken. Doe die stappen nu maar.
 
Geplaatst door JBS
Je hebt altijd iets met fdisk te maken. Doe die stappen nu maar.

Waarom fdisk gebruiken als het met de XP ook gewoon werkt. Scheelt veel in tijd
 
Als je WinXP weer opnieuw wilt installeren, dan is het niet alleen handiger maar ook nog beter om de partitie te verwijderen en opnieuw aan te maken met de CD van WinXP. Deze laatste heeft nl in sommige gevallen nog wel eens moeite met een met Fdisk aangemaakte partitie. En niet iedereen met WinXP beschikt over Fdisk. Dus....
 
Geplaatst door m@rio


Waarom fdisk gebruiken als het met de XP ook gewoon werkt. Scheelt veel in tijd

Ja , daarom juist ! Want ik heb XP.
Trouwens , de partities zijn NTFS en dan kan ik toch niks met Fdisk?
 
Je kunt dan wel wat met fdisk. Je kan daar de nondos partitie verwijderen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan