NTFS naar FAT32

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicoline

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2001
Hallo,

Is er iemand die weet hoe je in Windows XP een schijf die het formaat heeft van NTFS terug kan zetten naar FAT32?
Ik heb het geprobeerd met Fdisk maar die kent NTFS niet.

Het probleem is namelijk dat ik een harde schijf heb van 160gb en daar 3 partities op heb staan, in pm8 geeft deze namelijk aan dat er errors op staan en dat ik dus de parities moet verwijderen en de schijf moet formateren en dan daarna weer nieuwe partities aan moet maken.
Alleen lukt dat dus niet met PM en ook niet met FDISK.
Misschien is er iemand die een ander progje weet of heeft waarmee je dit dus op een snelle en makkelijk manier kunt repareren.

Alvast bedankt
Nicoline

Jeetje, dat is hetzelfde om je scooter in te ruilen voor een fiets.

PM is een prima programma, helaas met veel beperkingen, die fouten die dit progje aangeeft hebben vaak te maken met het feit dat deze geschreven is voor FAT32 bestandssysteem en later aangepast is om ook NTFS te kunnen verwerken.

Probeer eerst eens op te starten van XP cd en naar de repair console te gaan en daar een chkdsk /r met het desbetreffende schijfnummer te draaien.

Met een partitie werkend met NTFS biedt veel voordelen t.o.v. FAT32.

Hoi,

Hoe kom ik bij de repair console.
Als ik opstart met de XP cd kom ik alleen bij windows installeren, en dan kan ie niet verder omdat hij dan die ene harde schijf niet kan lezen ofzoiets.
Ik kan wel gewoon windows opstarten. en daar ziet ie wel de andere harde schijf met dus die errors erop, en dat is nou net de schijf die ik dus moet (un) partitioneren en opnieuw formateren.

Als het een andere partitie is dan de systeemschijf, meestal C:, kun je bij schijfbeheer ook deze handelingen verrichten, systeembeheer in configuratiescherm, coputerbeheer, schijfbeheer en de eigenschappen bij die schijf.

Met de optie R na het opstarten met de cd kom je in de windowsinstallatie, en dan in een soort dosmodus.

het kan toch ook met partition magic??
hoe sie werkt weet ik niet precies.
maar het kan wel.

Oke, ik ga het even proberen, maar met partition magic kan dit niet hoor.....

Je hoort nog van mij

Hallo

Nou het is gelukt hoor.
Met inderdaad, systeembeheer van windows zelf

Heel erg bedankt voor de hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan