Ntfs Of Fat32

• Onderwerp starter Onderwerp starter hunt
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hunt

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2002
IK BEN NU BEZIG OM MIJN SCHIJF TE GAAN DELEN , MAAR IK WIL TOCH IETS ZEKER WETEN.
IK KRIJG EEN KEUZE TUSSEN NTFS EN FAT32, IK DRAAI OP XP PRO. ALS IK TERUG KIJK NAAR C: ZIE IK DAT HET EEN NTFS SYTEM FILE IS , EN NA DE DELING DAT D: EEN FAT32 SYSTEM FILE IS. IS DIT GOED OF MOET D: OOK EEN NTFS FILE ZIJN. IK KAN DIT NOG VERANDEREN.

NTFS heeft zo zijn voordelen. Als je een enkelvoudig bootsysteem hebt (dus geen '98 erbij of zo) dan is NTFS aan te bevelen.

btw. misschien kun je in een reactie of een volgende vraag de CAPS uitzetten? Zoals het er nu staat betekent het in w-w-w gebruik "schreeuwen".

'k zou alles FAT doen, maar (dat is mijn mening),.

//p.s., hoofdletters komt over als GESCHREEUW

JKoelman,

wat zijn volgens jou de voordelen van FAT boven NTFS ?

Voordelen NTFS

Ingebouwde auto-recovey, checkdisk is niet meer nodig.

Ingebouwde compressie (als file attribuut).

Ingebouwde beveiliging per gebruiker.

Mogelijkheid tot encryptie met EFS (Encrypting File System) (als file attribuut).

Veel efficiënter voor grote harde schijven omdat de clustergrootte maar 512 bytes bedraagt.

Veel sneller op grote harde schijven door een ander allocatiesysteem.

Instellen van user quota’s.

Als er iets misgaat, (en 't systeem niet meer wil opstarten) dan kun je toch nog op een vrij simpele manier belangrijke bestanden redden.

En dat is met alle (herstel) opties binnen NT volgens jou dus minder goed geregeld ?
Ik vind dat vanaf Windows 2000 het aantal recoverymogelijkheden ontzettend is gegroeid.
Ik ben daarnaast van mening dat wanneer je 1x per ?? een kopie maakt van je register, je bijna tegen alle rampen "verzekerd" bent.

Laatst bewerkt:
NTFS is een vernieuwde bestandssysteem.

Voordelen van NTFS (NT File System) t.o.v. FATXX (File Allocation Table XX)
zijn hierboven reeds opgesomd. NTFS is een geavanceerder bestandssysteem dan FAT32.

Als je bijvoorbeeld een (IIS) server bouwt, dan moet je je HD voor de goede beveiliging zeker op NTFS zetten.

Dennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan