NTFS of FAT32

Status
Niet open voor verdere reacties.

hiwema

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2003
Ik heb een schijf NTFS geformatteerd, nu heb ik nog een schijf die ik er bij wil inbouwen.
Kan ik die ook NTFS formatteren of moet ik die FAT 32 houden?
Deze vraag komt op, omdat mijn dochter en haar school FAT32 gebruiken.
Kan ze dan nog de artikelen die ze op haar W98 pc met FAT32 maakt, op de mijne gebruiken/bewerken?
mvgr
bij voorbaat dank
Harry

Als je dochter en haar school via het netwerk op die hd kijken is er geen probleem. Maar als je die hd gaat inbouwen bij de pc van je dochter kan die pc het niet lezen.

Dan moet u die andere hardeschijf op FAT32 laten, zodat uw dochter haar schoolartikelen daar kan bewerken en niet op die HD met het bestandssyteem NTFS.

Dennis.

Hallo Harry,
Ik heb op school op de vaste netwerk pc gewoon fat32, thuis ntfs en fat 32 , en op de laptop alleen ntfs.. op beide kan ik zonder probleem bestanden bewerken.. maakt niet uit of het word bestanden zijn, tekst bestanden, plaatjes...
eerlijk gezegd heb ik er nog nooit bij stil gestaan dat de bestanden op de ene pc op een andere schijfindeling staan dan op de andere... en dat is toch wel zo.....

Wel denk ik dat megabit gelijk heeft met dat oppassen bij inbouwen in je dochters pc omdat naar ik meen w98 geen ntsf ondersteunt

succes
grts
Frieke

Bedankt voor jullie reacties.:)
De bedoeling is dat ik de schijf in mijn eigen pc(XP) zet, en dat mijn dochter er dan ook nog iets aan heeft.
Ik heb begrepen dat NTFS een betere vorm is, vandaar dat dat de voorkeur heeft.

idd. vrij simpel houden :
er zijn miljoenen mensen die hun Word / Excel / Powerpoint etc. etc. bestanden op plaats 1 maken en vervolgens op plaats 2 bewerken. De ene plaats heeft een bestandssyteem dat middels NTFS is ingedeeld, de andere een middels FAT en de grap is................. niemand die er ook maar iets van merkt. :D

Voordelen NTFS :

Ingebouwde auto-recovey, checkdisk is niet meer nodig.

Ingebouwde compressie (als file attribuut).

Ingebouwde beveiliging per gebruiker.

Mogelijkheid tot encryptie met EFS (Encrypting File System) (als file attribuut).

Veel efficiënter voor grote harde schijven omdat de clustergrootte maar 512 bytes bedraagt.

Veel sneller op grote harde schijven door een ander allocatiesysteem.

Instellen van user quota’s.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan