NTFS systeem kan programma met DOS niet benaderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

blacksheep

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2000
De titel van het bericht is een beetje misleidend. Ik zal trachten het uit te leggen. Ik heb een programma dat ik gebruik voor de schapenfok. Dit is een programma dat in Access geschreven is. Echter er is volgens mij ook gebruik gemaakt van DOS. Sinds kort ben ik van FAT 32 overgegaan op NTFS. Sinds kort heb ik opnieuw geinstalleerd en ook het schapenprogramma. Nu krijg ik echter de melding dat bepaalde bestanden niet benaderd kunnen worden. Kan iemand mij hier een oplossing voor aan de hand doen? Of moet ik mijn besturing terug brengen naar FAT 32?

Dan zit ik denk ik weer moeilijk met het branden van films van boven de 4 GB

Ik weet niet of ik het allemaal goed begrijp, maar ik haal hier uit, dat het voor Windows 98 is. Ik heb XP Pro. Is dat dan dezelfde tool?

Mja.. In principe kan XP natuurlijk met FAT en NTFS overweg.

Dualboot? Virtual 98?

Wellicht dat er bij de links van meastro ook een tool zit om het onder XP voor elkaar te krijgen. Ik denk het haast wel.

NTFS is slechts een wijze waarop bestanden worden weggeschreven. Schrijf een DOSbestand naar ntfs en het kan daarna onmiddellijk als NTFSbestand worden gelezen. MSWORD, ook een office product, heeft bijv. geen enkele moeite een in ASCII geschreven tekstbestand (dus een z.g. DOSbestand) te laden en ter bewerking aan te bieden.
Joop

Geplaatst door jepewe
NTFS is slechts een wijze waarop bestanden worden weggeschreven. Schrijf een DOSbestand naar ntfs en het kan daarna onmiddellijk als NTFSbestand worden gelezen. MSWORD, ook een office product, heeft bijv. geen enkele moeite een in ASCII geschreven tekstbestand (dus een z.g. DOSbestand) te laden en ter bewerking aan te bieden.
Joop

Leuk wat je zegt, maar echt DOS kan niet met NTFS overweg?

Geplaatst door XP_PC

Leuk wat je zegt, maar echt DOS kan niet met NTFS overweg?

Er is hier sprake van een in ACCES geschreven programma. Ik mag er toch van uitgaan, dat dat geen DOS programma is. Het zou hooguit zo kunnen zijn, dat het programma dosbestanden aanmaakt, die dan voor verdere bewerking gebruikt moeten worden. Maar dat is m.i. geen enkel bezwaar.
Joop

Geplaatst door jepewe

Er is hier sprake van een in ACCES geschreven programma. Ik mag er toch van uitgaan, dat dat geen DOS programma is. Het zou hooguit zo kunnen zijn, dat het programma dosbestanden aanmaakt, die dan voor verdere bewerking gebruikt moeten worden. Maar dat is m.i. geen enkel bezwaar.
Joop

I see your point :).

Je zou kunnen proberen om het programma in een lagere compatibiliteits modus te starten. Dit kun je proberen door met de rechtermuisknop op het icoontje van de applicatie te klikken en dan voor eigenschappen (properties) te kiezen. Het meest rechtse tabblad is "Compatibility". Probeer de applicatie eens te draaien in de modus waaronder het voorheen goed werkte.

Grtz,

Geplaatst door beheer25
Je zou kunnen proberen om het programma in een lagere compatibiliteits modus te starten. Dit kun je proberen door met de rechtermuisknop op het icoontje van de applicatie te klikken en dan voor eigenschappen (properties) te kiezen. Het meest rechtse tabblad is "Compatibility". Probeer de applicatie eens te draaien in de modus waaronder het voorheen goed werkte.

Grtz,

Er is geen verandering van besturingsysteem maar van schijfindeling (FAT32 => NTFS) geweest :).
Dus in feite is er qua compabiliteit niets veranderd.

Buitengewoon intellectuele conversatie. Alleen is mijn probleem niet opgelost. Je zult je moeten realiseren, dat wanneer er hier op dit forum een vraag gesteld wordt, je te maken hebt met mensen die niet zo heel erg thuis zijn in het computergebeuren. Ik kan het redelijk volgen, maar ik kan me voorstellen dat er heel veel mensen zijn, die de pijp aan maarten geven, omdat er een onderlinge discussie opgestart wordt, waarbij de één nog intelligenter probeert te zijn dan de ander. Gewoon een simpele vraag, moet je simpel beantwoorden!

Geplaatst door blacksheep
Buitengewoon intellectuele conversatie. Alleen is mijn probleem niet opgelost. Je zult je moeten realiseren, dat wanneer er hier op dit forum een vraag gesteld wordt, je te maken hebt met mensen die niet zo heel erg thuis zijn in het computergebeuren. Ik kan het redelijk volgen, maar ik kan me voorstellen dat er heel veel mensen zijn, die de pijp aan maarten geven, omdat er een onderlinge discussie opgestart wordt, waarbij de één nog intelligenter probeert te zijn dan de ander. Gewoon een simpele vraag, moet je simpel beantwoorden!

Hmm zo simpel is die vraag niet. Wat je kan proberen, is je database te comprimeren/herstellen. Anders kan je een nieuwe database maken en alles, van je oorspronkelijke db, hierin importeren.

Joyce,

Wat is de exacte foutmelding die je in MS Access krijgt?
Hiermee kan ik misschien naar een oplossing zoeken.
Je hebt nog te weinig informatie gegeven om goed naar een oplossing te zoeken met als gevolg bovenstaande discussie.

De twee suggesties die van Zwam geeft (repareren/comprimeren en nieuwe mdb maken en alle componenten daarin importeren) zou ik in ieder geval even proberen. Dat lost problemen ook vaak op.

Groet,

Bart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan