ntfs wordt fat16 ????

Status
Niet open voor verdere reacties.

calmer

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2002
Hoe kan een NTFS-volume ineens een Fat16 worden?
En hoe kan ik die Fat16 weer converteren naar NTFS, maar dan zonder dataverlies?
Wie kan mij helpen?

Hallo ??

Het is mij nog nooit gelukt om van een NTFS een FAT16 te maken. Dus voor mij ben jij een tovenaar.

Fat naar NTFS ken ik wel, gebruikt convert.

Type convert /? (als je niet weet hoe).

Eric.

Mogelijk dat je een tweede hdd of partitie hebt gezien ?

Zonder dataverlies formateren / converteren:
veilig is om de data naar een andere partitie of hdd te kopieren en / of naar CD cq. DVD te branden.

Daarna de format.

FAT wijzigen in NTFS ??

start uitvoeren convert e: /fs:ntfs haalt helemaal niets uit, dus dat werkt niet, athans bij mij niet.
De schijf is wel in de BIOS zichtbaar als secondary master, en ook in windows wordt de schijd gezien, maar als ik 'm wil openen, dan wordt gevraags of ik de schijf wil formatteren.
Dat doe ik dus niet en ik ben nu bezig om de JPG, BMP en WMA bestanden met PC Inspector smart revory op de C-schijf terug te halen. Maar mijn office bestanden zoals Excel, Word en Publisher staan er ook allemaal nog op en dat vind ik het ergste. Hoe kan ik dit verhelpen?

De schijf is een WD 1600JB, dus 160GB.
Ik draai met Windows XP pro

Is de ellende begonnen na SP2

Als de ellende is begonnen na SP2, komt het omdat XP een tweede schijf standaard dynamisch maakt.

Eric.

Je kunt hem nog wel lezen in een oude XP (SP1) of een 2000 machine. Ze mogen dan niet getweaked zijn voor 48bit adressering, want dat doet het zelfde als SP2. ( dus schijven op die machine zijn nooit groter dan 130 gig)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan