Ntfs

Status
Niet open voor verdere reacties.

HenkB

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2000
Ik krijg met opstarten een blauw scherm met kernel kreten en geheugendump problemen.
Dit kwam na een schijf controle die plotseling werd afgebroken na het vinden van vele fouten.
Nu wil ik XP repareren, maar dat doet hij niet. Opstarten in de veilige modus werkt ook niet.:evil:

Omdat alles in NTFS staat kan ik met een DOS opstartschijfje niets lezen.

Hoe kan ik nou van mijn harde schijf de bestanden van C:\ naar D:\ kopieren, zodat ik op C:\ XP opnieuw kan installeren.

Groet, Henk

De eenvoudigste manier is om WinXP opnieuw te installeren, op dezelfde partitie, maar dan zonder te formatteren. Een andere mapnaam opgeven als Windows aangeeft dat er al een installatie op staat. In die nieuwe Windows kun je bestanden naar D: verplaatsen. Als je klaar bent nogmaals een installatie starten, maar dan uiteraard wel formatteren.

Wat ook kan is het Recovery Console gebruiken: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q314058

Laatst bewerkt:
Ow? Ik had wel iets gelezen over passwords, maar las ook iets over de command line. Dacht inderdaad dat je op die manier zou kunnen kopieren.:o

Dit stond bij de beschijving:

Description: This boot disk will allow you to access NTFS drives from a commandline. It has a built in password recovery/reset utility incase you've forgotten your Administrator password. ***Please read the warnings on boot. This disk can cause data loss if used.***
Version: | Filesize: 0 bytes
Added on: 11-Oct-2003 | Downloads: 6704 | Rating: 9.5 (12 Votes)

Laatst bewerkt:
Het is in feite een Linux bootdisk, waarmee je inderdaad ook toegang tot je schijven hebt. In principe zult je gelijk hebben dat hiermee ook bestanden benaderd en gekopiëerd kunnen worden. Alleen moet je wel een klein beetje weten wat je doet, want echt eenvoudig is het nou ook weer niet. Start je PC er maar eens mee op, dan zie je wel wat ik bedoel.

Geplaatst door smilie
start hij ook niet op met de windows cd rom ?

:rolleyes: Nee! Die weigert. Ik kan wel opnieuw installeren, maar dat wil ik pas als ik mijn bestanden veilig heb gesteld.

Geplaatst door Binary
De eenvoudigste manier is om WinXP opnieuw te installeren, op dezelfde partitie, maar dan zonder te formatteren. Een andere mapnaam opgeven als Windows aangeeft dat er al een installatie op staat. In die nieuwe Windows kun je bestanden naar D: verplaatsen. Als je klaar bent nogmaals een installatie starten, maar dan uiteraard wel formatteren.

Wat ook kan is het Recovery Console gebruiken: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q314058

:thumb: Dit zal ik uitproberen. Goed plan!
Je hoort van mij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan