NTLDR foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa3dbr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 feb 2002
Ik werk met een pentium 4 besturing Windows XP Pro
Met het opstarten van de computer kreeg ik de foutmelding Kan. NTLDR niet vinden de computer zat vast als een huis. Pas na format c: wat alleen maar kon vanaf een floppie kon ik Windows weer opnieuw instaleren.
Wat is NTLDR en hoe is dit te verhelpen.

Wanneer is dit probleem ontstaan, heb je mischien per ongeluk bestanden verwijderd?

ntldr is een van de essentiele bestanden om nt, win2000 of win xp op te starten. In totaal zijn er drie benodigde opstartbestanden, ntldr, ntdetect en boot.ini.

Kijk eens op je hd of deze bestanden er zijn. Ze moeten in de root staan.

Als ze er niet staan, kan je ze mischien vanaf cd terug kopieren.

De reden dat je wel met een bootdiskette kunt opstarten, is dat deze de bovenstaande bestanden niet nodig heeft.

Als het terug kopieren van ntldr geen resultaat geeft, kan je de commando's fixboot of fixmbr proberen. Als dat niet werkt, zal het een kwestie zijn van opnieuw installeren.

hier staat wat over het voorkomen van melding bij een upgrade naar XP, en de conversie van FAT32 naar NTFS.
en dit is wat BillsGate zegt.
ff snle door de bocht zou ik durven stellen dat een schone installatie van XP de oplossing kan zijn, waarbij de bestandsindeling liefst NTFS is. Dan zou je van de foutmelding verlost moeten zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan