ntldr herstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stigter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 jul 2001
Berichten
1.940
Vraag is volgens de zoekfunktie vaak langs gekomen, maar heb nog geen juist antwoord kunnen vinden.

ik krijg foutmelding ntldr ontbreekt en kan xp niet opstarten.
ik heb al geprobeerd via bootfloppy van 98 fix /mbr
geprobeerd via repair xp bootcd fixmbr en fixboot..

Image terugzetten werkt ook niet.

ik werk met ntfs en heb meerdere partities.

het rare is dat wanneer ik de bootcd van xp erin heb hij wel doortikt.. (ik druk géén toets in)
 
Jongens,
bedankt voor het meezoeken, maar de door jullie gegeven linken gaan over de foutmelding als je upgrade van win98 naar xp.

Dit was in het verleden een schone installatie xp, draait zo'n 4 maanden goed. Gisteren destination berlin en battlefield vietnam geinstalleerd.
Bij battlefield vietnam moest ik me drivers verversen van nvidea.. dat gedaan, maar niet opnieuw opgestart.

VAnochtend pc even opnieuw opgestart en deze foutmelding.

heb de oude drivers van nvidea al terug gezet, fout blijft.

Ik krijg ook als enige optie dat ik ctrl-alt-delete moet doen op pc opnieuw op te starten, maar dan krijg ik dezelfde fout.

is er geen optie?
Zat zelf te denken aan schone installatie van xp, en dan direkt daarna mijn image terug te zetten.. echter, overschrijft hij dan ook mijn mbr? word een beetje gek hiervan
 
oke. bestandje ntldr gevonden in me map i386 van de bootcd

Waar kan ik deze in kwijt op c?
 
of gewoon systeemherstel naar eergisteren uitvoeren ?

Kost een minuut of 4 en alles draait weer als een tierelier.............. :D
 
helaas pasja..
wel systeemherstel uitgevoerd.. maar dat werkte niet..
 
@ Jozo

jouw laatste link heeft me pc gefixt.
Eigenlijk heel simpel.
Kopieer van de bootcd van xp het bestandje ntldr, en kopieer van je windows installatie de bestanden ntdetect.com en je boot.ini.

start opnieuw op, maar nu je floppy als first boot.

je krijgt een foutmelding, dan even opnieuw herstarten en alles werkt weer.

Let op: ik kon wel bij mijn windows.. dus kon ik ook die 2 bestandjes kopieeren.

daar heb ik dus de hele ochtend voor lopen klooien terwijl jozo binnen het half uur het antwoord had.
Bedankt
 
Ik kom even terug op deze vraag. Want hij is in feite niet opgelost.
Zodra ik iets opnieuw installeer (en opnieuw moet opstarten) of de computer opdracht geef opnieuw op te starten krijg ik wéér de melding dat ntldr-bestand ontbreekt.

Ik heb ook grote problemen gehad met norton ghost, deze wilde opniuew opstarten om zijn taak te doen, maar ntldr ontbrak en toen had ik opeens een aktieve opstartpartitie die het niet deed.

Iemand een idee hoe ik dit in het vervolg kan voorkomen?
 
Het lijkt er een beetje op dat de harde schijf soms niet goed wordt gedetecteerd in de BIOS. Er wordt dan geen bootdevice gevonden, tenzij je er een CDROM in hebt. Je kunt dat uitproberen door in WinXP een floppy te formatteren (niet snel) en daar de bestanden NTLDR, NTDETECT.COM en je BOOT.INI op te kopiëren. Als je PC weer niet wil starten, dan zal hij vast en zeker wel starten met deze floppy er in.
Ik zou even je hardware nalopen, misschien dat er een kabel niet goed vast zit. Het zou trouwens wel wat vreemd zijn als dat alleen bij de installatie van een programma gebeurt.
 
Dat schijfje heb ik al binairy.. Dat was de eerste oplossing.

Maar zelfs daarnet toen ik opnieuw wou opstarten deed hij het niet. weer dat bestandje weg.

Echter was toen een "harde" reset voldoende om het op te lossen.

Ik zal voor de zekerheid even alles nogmaals aandrukken.
 
NTLDR ontbreekt

Goedemiddag allemaal,

Ik ben net nieuw hier en wil graag even wat melden over dat de NTLDR ontbreekt.

Bij mij ontstaat het probleem doorgaans als ik een tweede HD aansluit. In eerste instantie werkt alles prima, maar het kan maar zo zijn dat bij een volgende start de pc niet opstart en ik ook de melding NTLDR ontbreekt enz. Bij een enkele HD heb ik dit nooit gehad en ik heb al vier extra HD geprobeerd. Mocht het bij één gebleven zijn dan zou het dus aan die tweede HD kunnen liggen.

Zojuist had ik het ook weer en bij een herstart, de tweede HD zit nog gewoon aangesloten, werkt alles prima. Ook de tweede HD is zichtbaar in het BIOS.

Komt bovenstaande ook bekend voor? Ik snap er helemaal niets van.

Groetjes, Jasper
 
ntldr ontbreekt

je kunt zolang hirens boot cd gebruiken tot je de oplossing vind.
ik zit er nu zelf namelijk ook mee.
met programmas verwijderen heb ik steeds bij de vraag of er shared dll's gehouden moesten worden op nee gedrukt. Stom he,
groetjes Jo.
 
Ja hoor, deze gaat dus dicht, is al lang met pensioen!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan