NTLDR is missing (2009)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen_FR

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2006
hey,

toen ik vanmorgen mijn laptop opstartte, ging ie plotseling rebooten en daarna kwam er op in het dosscherm NTLDR is missing, pres del to retry.
nu ben ik meteen op zoek gegaan op forums om dit probleem op te lossen maar er staan enkel oplossingen op voor XP en de meeste berichten zijn 2 jaar oud..
kan iemand mij een oplossing geven voor Vista want ik kan niet duidelijk vinden wat ik nu moet doen..
Ik wil hierbij aangeven dat ik een laptop heb en dus niet beschik over een diskettestation..
Ook heb ik geen Windows Vista CD, aangezien er geen CD of DVD's bijgeleverd werden..
Ik kan m ook absoluut niet missen dus opsturen of wegbrengen naar een reparatiecentrum is dus eigenlijk ook geen optie..

alvast bedankt,

Jeroen

Neej aan die links heb ik helaas helemaal niets..
Zoals ik al gemeld heb, heb ik windows Vista, dus aan de laatste 2 links heb ik zowiezo al niets..
En bij de eerste link staat wel n stukje over Vista, maar ik had al verteld dat ik geen Vista DVD bezit..
Dus zal ik een andere oplossing moeten verzinnen, want booten vanaf cd/dvd kan ik dus niet.. :(

je kan een soort van vista recovery disk hier vinden :thumb:

Je zou de command chkdsk /f , chkdsk /r & sfc /scannow eens kunnen proberen.
Ook systeemherstel is hiermee misschien wel een optie ;)

Ik heb m al opgestuurt naar Acer.
Zat nog in de garantie en ik kwam er zelf niet helemaal aan uit..
Dus nu maar hopen dat hun m kunnen fixen..
Toch bedankt voor je antwoord..

Ik hoop voor jou dat je eerst al je gegevens hebt gebackupped want meestal moet je voor een software reparatie(wat dit wel waarschijnlijk min of meer is) betalen of ze herinstalleren je vista direct.

Bij mij hebben ze nooit echt naar het probleem gekeken maar altijd eerst herinstalleerd, als het dan nog niet werkte was het voor hun dus pas duidelijk dat er een probleem was bij de hardware.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan