'NTLDR is missing' foutmelding in Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

djwillem

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2009
Ik had eerst Ubuntu op mijn PC staan.
Die heb ik toen vervangen voor Windows XP en via Xp heb ik Windows 7 erop gezet.
Omdat ik XP verder toch niet gebruikte heb ik de partitie van XP geformatteerd.
Maar als ik nu opstart krijg ik de foutmelding 'NTLDR is missing'.
Maar dit is toch een foutmelding van XP?
Ik krijg 7 nu dus ook niet meer opgestart. In de PC zit geen floppy of cd drive dus op die manier lukt het niet.
Ik heb op internet wat manieren gevonden om het via USB te repareren maar dit werkt niet.
Iemand enig idee wat ik kan doen?

Willem

Hoi,
kun je even aangeven welke pc dat je hebt? Is het soms zo'n EeePc? Door de partitie van Xp te formatteren heb je waarschijnlijk de bootsector die daar aanwezig was mee geformatteerd.
Het enige wat je kunt doen is Win 7 op usb zetten en dan repareren of evt. opnieuw installeren.
How to

Laatst bewerkt:
Kan TS dit niet oplossen met fix boot en fix mbr?

Laatst bewerkt door een moderator:
Pc

Mijn computer is een Pentium 4 Dell Optiplex desktop. Ik weet even niet meer welk model.
Als ik thuisben zal ik even kijken.

Willem

Kan TS dit niet oplossen met fix boot en fix mbr?
TS heeft de partitie van XP geformatteerd, heeft geen optisch station en geen floppydrive. Dus zal hij sowieso een usb-stick of extern cd/dvdstation moeten gebruiken.
Aangezien Xp er niet meer op staat heeft fix boot en fix mbr ook geen zin volgens mij.

1
Insert Win 7 installation DVD and boot from DVD drive. While in some older systems you may have to change boot order through system BIOS, most newer systems allow booting from DVD without changing boot order by simply clicking on any key when prompted to doing so.

2
Choose your default "Language", "Time", and "keyboard Input" on the first window and click next.

3
You're now presented with 3 choices. Click on "Repair Your Computer" to gain access to the System Recovery window. Now choose "Command Prompt" in order to run the desired utility which is called "bootsect.exe". Bootsect is located inside the boot folder so change your directory to boot. Now run "bootsect /nt60 C:\" if you had Win 7 initially installed in the C partition. Alternatively, you can run "bootsect /nt60 SYS" or "bootsect /nt60 ALL" to repair the system partition or all partitions. Eject the DVD, and restart computer. Your computer should now boot Win 7 again.

Read more: How to repair MBR on Windows 7 | eHow.com http://www.ehow.com/how_4836283_repair-mbr-windows.html#ixzz1IrnmrCtv

Kan ik misschien Knoppix op mijn USB zetten en dan het NTLDR bestand gewoon op de C-schijf zetten?
Of denk ik nu te makkelijk?
In ieder geval alvast bedankt iedereen.

Willem.

Ik heb ongeveer alles geprobeerd maar wat ik ook met mijn USB wil booten, hij zegt de hele tijd: "Schijffout". Een externe DVD brander moet toch eerst drivers geinstalleerd hebben? En aangezien ik geen besturingsysteem meer kan opstarten wordt dat een beetje moeilijk installeren. Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik kan nu niks met mijn computer.

Willem.

Iedereen bedankt, ik heb er een DVD brander in gezet en toen laadde het XP cd'tje. En toen het bestandje opnieuw geinstalleerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan