NTLDR is missing...maar.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tuffie

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2004
Computer netjes de avond van te voren afgesloten, de volgende bij het opstarten kreeg ik de boodschap NTLDR is missing ...etc. Dat opnieuw opstarten lukte niet. Nu ben ik erachter dat wanneer ik mijn externe harde schijf loskoppel van de PC de PC wel opstart en geen problemen geeft. Zit er dan iets niet goed in de externe harde schijf of moet ik gewoon de aangegeven weg volgen die bij de oplossingen over NTLDR omschreven staan. Ik heb een recovery CD van Vista (3 zelfs dus welke moet ik nemen?)

Ik hoor het graag, alvast bedankt :)

staat die externe schijf als eerste boot???
dus de boot sequense in bios even controleren

Hoi Bertus, dank je wel voor je reactie. BIOS..oef...'t was weer ff zoeken ..je hebt gelijk..eerste boot is van de externe harde schijf..de tweede van RAID nog wat, ik neem aan dat dat de C schijf is. Moet ik die omwisselen en zo ja, is dat een kwestie van selecteren en met de pijltjes toets iets anders selecteren?

Meestal kun je met de Page up en page down de selectie aanpassen. Ook zou het met de plus en min toetsen moeten bij sommige Biossen. Wel om denken dat je "Save and exit" (F10) doet om de instellingen op te slaan.

OK, dank je Crash, ik ga het nu doen....(brrrrr vind ik och altijd van die enge dingen, maar altijd blij als het weer gelukt is)

Helaas, het geeft niet het gewenste resultaat. Ik heb alle mogelijkheden als 1e boot geprobeerd maar óf de PC starte niet verder op óf ik kreeg toch weer de boodschap NTLDR is missing En zodra ik de externe harde schijf weer loskoppel is er niets aan de hand.

Het probleem is inmiddels opgelost. Ik heb de PC even weg moeten brengen. Hij starte als eerste op via de USB ??? Maar ondanks dat ik dit steeds wijzigde kwam hij daar toch steeds op terug. Al met al wat handelingen die mij boven de pet gingen en bij de "PC-dokter " is verholpen.
Dank voor jullie hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan