ntldr is missing

Status
Niet open voor verdere reacties.

dieterv

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2007
ik heb een laptop compaq presario 1700.
ik wou mijn laptop formateren met de cdrom van xp.
dit ging niet en uiteindelijk als ik hem wou opstarten kom er het nromal opstartscherm van compaq en direct er na de tekst : NTLDR is missing. press any key to restart.
als ik dus op een toets druk komt gewoon dezelfde tekst terug. enkel waneer ik bij het opstarten op f10 druk kom er een wit scherm met in het midden een blauw kader met enter pasword. en vanboven staat de tekst phoeniBIOS Setup utility. ik heb daar nooit een wachtwoor opgezet en alels wat ik dus indruk is fout. wat kan ik daarmee nog aanvangen?

mvg dieter

heb ik juist gelzen. maar alles gaat via een diskette en ik kan namelijk geen discettes insteken...

toch bedankt

Probeer dit eens:

We gaan een nieuwe aanmaken, via de repair console van windows Setup.
Dus opstarten via de windows CD, op R drukken ...:

Typ dan:
cd \
(en druk ENTER, dan...)
copy con NTLDR

(druk enter). Druk dan CTRL + Z dan krijg je dit ^Z op je scherm. Druk Enter de file zal gesaved worden.
Enkel nog herstarten en dan zou alles in orde moeten zijn.

Ik heb het probleem ook gehad, dit betreft een gewone pc, maar zal denk ik niets uitmaken.
Knal je windows cd erin totdat je in het keuze menu komt. Kies hier de R van repair. Volg de stappen totdat je uiteindelijk in dos-prompt komt en daar kan je het probleem oplossen

Administrator wachtwoord is gewoon enter
?= je cdrom drive
- Copy ?:\386\ntldr c:\
- Copy ?:\386\ntdetect.com c:\
- fixmbr
- fixboot
- exit

Nu hoort hij het weer te doen

succes Rutger

ntdlr

heb nu juist de cdrom van xp erin getsoken maar die doet nog steeds nix als ik hem nu aansteek met de cdrom erin is het nog steeds het zelfde. ntldr is missing press any key to restart.

Dan moet je ff in je bios veranderen dat hij boot vanaf je cd-rom, Meestal door tijdens het opstarten op delete te drukken. Probeer dit eens
Groeten

ntdlr

da go nie. ter staat wachtwoord op het bios systeem.

mvg dieter

hmz... ja dat zou ik t ook niet weten...
Is het een laptop van je werk ofzo?
Meestal kan je toch gewoon wel in je bios komen...Hoe boot je nu dan? gewoon via je harddisk? Staat je wachtwoord niet in de boekjes die je erbij hebt gekregen?

Laatst bewerkt:
da go nie. ter staat wachtwoord op het bios systeem.

mvg dieter

effe het BIOS resetten.
Meestal zit er wel ergens een Clear jumpertje op het moederbord en als dit nergens te vinden is, kan je het batterijtje er even uithalen en weer terug stoppen.
Nu is het wachtwoord uit het BIOS

ALS je gekozen hebt om de cmos batterij te verwijderen om toegang tot het bios te krijgen, dan heb je nu een machine die niet optimaal meer werkt. Oh, de machine zal besl functioneren, maar heel goed mogelijk is dat je 20 tot 50% performance prestaties kwijt bent. De diverse biosinstellingen zijn door het verwijderen van die batterij alle gereset naar de fabriekswaarden en die zijn -per definitie- lang niet zo mooi (getuned) als de bouwer van de machine dat ooit heeft gedaan toen de machine is gebouwd.

Zoek iemand die verstand heeft van bios configuraties en laat die eens naar het bios kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan