NTLDR is missing

Status
Niet open voor verdere reacties.

RollingStones

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2008
Berichten
8
Ik krijg ineens de melding "NTLDR is missing" bij het opstarten.

Naspeuren op internet leerde mij dat dit betrekking heeft op het opstarten van XP. Als oplossing wordt aangegeven dat via het Windows herstelconsole FIXBOOT en FIXMBR moet worden uitgevoerd.

Echter bij het opstarten van de Windows Herstelconsole verschijnt er geen regel met daarin de Windows opstart functie. Normaal staat hier "1: C:\windows etc..

Opdrachten als DIR e.d. geven aan dat er geen schijf aanwezig is. CHKDSK geeft aan dat de schijf een of meerdere fouten bevat.

DISKPART geeft aan dat er 4 onbekende schijven gevonden zijn.


Hardware testen geven echter aan dat alles in orde is.

Het systeem is een Dell XPS 600 werkend onder Windows XP met een NVIDIA disk array in RAID geconfigureerd.

Ik denk dat op de één of andere manier de schijf niet meer herkend wordt.

Iemand enig idee hoe ik verder kan zoeken?
 
Ik heb het geprobeerd. Bij de 4e optie ging er iets gebeuren. Echter na een aantal bestanden geladen te hebben, verscheen er een eng blauw scherm met de tekst dat er een fout ontstaan was en mij werd aangeraden om chkdsk /f te draaien.

Dit lukt helaas niet omdat de schijf er niet is.

Ik heb nu inmiddels wel begrepen dat de partitie die geladen wordt overeenkomt met multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(2)


Enig idee?
 
Echter bij het opstarten van de Windows Herstelconsole verschijnt er geen regel met daarin de Windows opstart functie. Normaal staat hier "1: C:\windows etc..

Opdrachten als DIR e.d. geven aan dat er geen schijf aanwezig is.
Waar geef je nu dan de opdracht "DIR"?

Kun je met de opdracht "map" zonder de " tekens zien hoeveel fysieke schijven en partities je hebt?Zoja,geef dat dan even door en ook waar XP precies staat.
CHKDSK geeft aan dat de schijf een of meerdere fouten bevat.

CHKDSK met de syntax /f of /r repareerd de fouten.

Uitleg CHKDSK
http://support.microsoft.com/kb/315265/nl
Ik heb nu inmiddels wel begrepen dat de partitie die geladen wordt overeenkomt met multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(2)
Dit komt overeen met de 2e schijf en de 2e partitie daarop.

Schijven (rdisk(1) ) beginnen te tellen met 0 (nul) en partities (partition(2) ) met 1 (een).

Greetz
 
Waar geef je nu dan de opdracht "DIR"?

Kun je met de opdracht "map" zonder de " tekens zien hoeveel fysieke schijven en partities je hebt?Zoja,geef dat dan even door en ook waar XP precies staat.


CHKDSK met de syntax /f of /r repareerd de fouten.

Uitleg CHKDSK
http://support.microsoft.com/kb/315265/nl

Dit komt overeen met de 2e schijf en de 2e partitie daarop.

Schijven (rdisk(1) ) beginnen te tellen met 0 (nul) en partities (partition(2) ) met 1 (een).

Greetz

Ik krijg wel een c:> prompt maar zie geen Windows naar voren komen. Kan dus alle commando´s ingeven. Heb me laten vertellen dat dit een soort RAM schijf is.

Heb daarnaast heel veel geleerd in de tussentijd en heb een geslipstreamde BARTPE cd gebrand. Hier kan ik perfect mee opstarten en mijn schijf benaderen. Heb inmiddels de belangrijkste zaken veilig kunnen stellen. Dat is een hele zorg minder.

Maar kan nog steeds niet opstarten. Ga nu proberen via BARTPE de zaken terug te zetten.
 
NTLDR en NTDETECT.COM gekopieerd. Opnieuw opgestart. Kom nu iets verder.

Krijg nu de melding dat \System32\Hal.dll ontbreekt of beschadigd is.

Ik schijn nu de boot.ini aan te moeten passen.
 
Heb daarnaast heel veel geleerd in de tussentijd en heb een geslipstreamde BARTPE cd gebrand.
Dat zijn berichten,BartPE ie een geweldige tool waar talloze plugins voor te vinden zijn :thumb:
Ik schijn nu de boot.ini aan te moeten passen.
Plak de inhoud van de boot.ini eens hier.

Greetz
 
HET WERKT WEER !!!!!!!!

Ik heb de boot.ini met notepad opnieuw aangemaakt. BOOTCFG werkte niet, kon immers niet meer bij de schijf komen.

Maar opstarten met BARTPE was eenvoudig zo kon ik weer bij de schijf komen. Een default boot.ini ingevuld. Even zoeken naar de juiste partitievermelding, die hierboven bleek toch niet de juiste. Hierna startte hij op in Safe mode.

Rustig aan gedaan, ff gecontroleerd en opnieuw opgestart. En voila, alles in orde.



Ben toch wel trots op mezelf. Na heel veel vloeken, googlen en fora afstruipen alles hersteld zonder iets opnieuw te installeren. (je moet weten dat ik bij Windows 95 gestopt ben met me verdiepen in die dozen....., dus mijn kennis is sterk verouderd)

@Wanderer, je bent een kanjer. Altijd bereid te helpen. Bedankt.
 
Hardstikke goed van je :thumb:
NTLDR en NTDETECT.COM gekopieerd.
Een default boot.ini ingevuld. Even zoeken naar de juiste partitievermelding,
Is samen gevat,een nieuwe NTLDR,NTDETECT.COM en boot.ini de oplossing geweest?

Greetz en mafze
 
Ja, klopt. Maar het grootste probleem was dat ik mijn schijven niet kon benaderen. Dit kwam omdat ik NVIDIA RAID heb, die moet je via F6 van een diskette laden, maar heb geen diskette er meer inzitten.

Dus met zoeken, proberen en nog meer aanklooien er toch uitgekomen.

En zoals vaak is de oplossing simpel als je het eenmaal gevonden hebt.
 
Ik heb dat iso bestandje die je gaf op een cd gebrand, echter is de taal me nie echt duidelijk , ( italiaans geloof ik ) + ik krijg 10 keuzes.. is dat juist ??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan