Ntldr is missing

Status
Niet open voor verdere reacties.

prinzel

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2008
Berichten
21
Goedeavond allemaal, mijn laptop moest ik opnieuw opstarten toen ik avg aan het installeren was, nu zegt ie: NTLDR is missing, press ctrl+alt+delete to restart

ik wil gewoon graag weer gewoon mijn windows in en ik wil niks booten of verwijderen ik snap er niets van? wie kan mij helpen? Ik heb er belangrijke bestanden opstaan die ik morgen moet presenteren. Er zat ook een virus op, waarschijnlijk een trojan misschien heeft het hier mee te maken? Please help me, ik ben radeloos.

Alvast hartstikke bedankt voor het lezen!

Ik hoop dat er iemand is die me dit kan verhelpen.


met vriendelijke groeten,


Koen
 
Hoi,
Start op met de originele windows xp cd.
druk op "R" om in de herstelconsole te komen.
Typ in het dosvenster:

copy station:\i386\ntldr c:\ (gevolgt door een enter)

copy station:\i386\ntdetect.com c:\ (gevolgt door een enter)
Als je wordt gevraagd het bestand te overschrijven, typt u j en drukt je op ENTER.

Opmerking in deze opdrachten zit een spatie tussen ntldr en c:\ en tussen ntdetect.com en c:\.
 
ik heb een kopie cd , waarmee die ook is genistalleerd, zal het daar aan liggen? want hij blijft hetzelfde zeggen als ik em met die cd opstart
 
Je moet eerst de boot volgorde veranderen in je bios!!

Start de pc opnieuw op en druk tijdens het opstarten op "del" (staat meestal in je opstartscherm wat de toets is om in setup te komen).
Eenmaal in de bios ga je op zoek naar "bootsecuence" of iets met "boot" erin. Verander daar je opstartvolgorde door je cd/dvd als 1e te zetten. als 2e je hhd!
Daarna op F10 drukken (save en exit) en nu zal ie vanaf cd opstarten!
 
Je komt niet in de herstelconsole
Je moet een windows CD hebben waar sata drivers op geinstalleerd staan
b.v. windows xp ultimate of een discette met sata drivers
 
Je komt niet in de herstelconsole
Je moet een windows CD hebben waar sata drivers op geinstalleerd staan
b.v. windows xp ultimate of een discette met sata drivers


Die heb je niet nodig om in de bios te komen?!!
De bootvolgorde moet gewoon veranderd worden!
 
heb de volgorde iig veranderd alvast bedankty voor de reacties!!

maar nog steeds dezelfde klacht, kan ik ergens een bootcd downloaden? of zoiets ?
 
Heb je nog ouderwetse diskettes? (externe drive)
Hiermee kan het ook!
 
ik heb een laptop zonder diskettedrive, k ga het proberen
k hoop dat het gaat lukken. superbedankt!
 
Maar waarom lukte het niet dan?
Is die copy geen bootcd dan? ken je niet iemand met een orginele windows cd dan, die kunt lenen? het gaat enkel om de opstartbestanden..
maargoed met ubcd gaat het ook zeker lukken.
 
oo help me aub, ik begrijp er niks van.

K heb ze in goede volgorde staan en nog steeds niet de goede boot cd?? hoe kan ik dit downen voor xp en hoe moet ik het op cd zetten?? me presentatie moet doorgaan morgen
 
hier kun je een iso bestand (opstartbaar) downloaden en vervolgens de iso branden met nero of isopower (als je deze hebt)

Daarna kijken we verder.
 
wat ook kan is de ubuntu live cd te downloaden van deze site

dan:
- kopieer van de windows cd de bestanden "ntldr, ntdetect.com en boot.ini" deze vind je in de map i386 van de windows xp cd! (zet wel in mapopties de optie "systeembestanden niet verbergen 'aan of iets in die trent) anders vind je ze nooit op de cd. kopieer deze 3 bestanden op een usb stick.

- start nu op met de cd van ubuntu en ga via een soort van verkenner naar c schijf!
kopieer nu de 3 bestanden weer terug in de root. (C:)

start nu weer opnieuw op (zonder live cd natuurlijk)

Ps: is het ondertussen gelukt?
 
Laatst bewerkt:
jaha ik ben al een heel eiidn via een cumputergenie, die mij de xp cdrom heeft geleverd, en wat commandos. ik heb dus de cd erin gedaan en de computer vanaf de cd laten opstarten, dan via "R" dan gaat ie c:]windows dan vraagt ie wachtwoor ddat is enter en dan heb ik chkdsk /p gedaan


en dan heeft ie opgeschreven reboot pc en klaar


wat bedoeld ie hiermee want als ik reboot pc intype dan kent ie dat niet?? en heb ik nu ook een backup gemaakt? want dat moet ik ook hebben
 
Oke je bent al een stuk verder! Maar een computergenie is ie zeker niet:p

Als je deze foutmelding nog steeds hebt (NTLDR), moet je doen zoals ik in de 1e post geschreven heb. Dus nadat je op enter hebt gedrukt voor het wachtwoord in het dosvenster krijg je: C:\ Typ dan

C:\copy station:\i386\ntldr c:\ (gevolgt door een enter)

C:\copy station:\i386\ntdetect.com c:\ (gevolgt door een enter)

Heb je geen c:\ maar C:\windows of wat anders, typ je cd c:\ (enter)

succes...

ps: "rebooten en klaar" bedoelt ie opnieuw opstarten mee!!
 
Laatst bewerkt:
als ik typ copy station:\i386\ntldr c:\ (gevolgt door een enter) dan zegt ie toegang geweigerd??
 
station moet je vervangen door de letter van je dvd-speler

dan krijg je dus bijvoorbeeld: copy d:\i386\ntldr c:\ of copy f:\i386\ntldr c:\
 
Yeah thanks, ben alweer een heel eind. Ik kan nu in windows komen maar 5 sec. dan zie ik een flits van een blauw scherm heel snel en hij sluit windows zelf meteen af :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan