NTLDR is missing

Status
Niet open voor verdere reacties.

benmeneerjamin

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2012
hallo,
Ik heb een netbook en er staat tijdens het opstarten :NTLDR is missing Press any key to restart, maar omdat het een netbook is, is er geen cd speler en tijdens het opstarten kan ik ook niet met alt+f10 doen wanthij doet niks, help me a.u.b!!!:)

En als je het opnieuw opstart gaat hij dan aan?
Kom je dan op je bureaublad terecht?
Zo ja kan je jou netbook opnieuw installeren.
Via configuratiescherm.

nee dan komt hij gewoon weer hetzelfde eerst acer-scherm en daarna NTLDR is missing

Laatst bewerkt door een moderator:
Ow, dat is ernstig man! :)
De NTloader is het stukje code dat de kernel laadt. Dat is een vitaal systeem bestand dat je niet zomaar kan wissen...
Wat doet alt+f10 bij jou? Hoe oud is die laptop? Welk OS staat er op? Welke versie (hoe preciezer hoe beter)?

Normaal gesproken hang ik in zo'n geval de harddisk in een andere pc zodat ik het (juiste!!!) bestand kan kopiëren naar de schijf.
Als dat geen optie is (maar je moet eerst de juiste versie van ntldr zien te vinden) start dan eens met een linux versie vanaf usb, zodat je de ntldr kan overzetten naar de interne harddisk.
Of je moet ergens een externe cd speler kunnen lenen?
Heb je wel een goede windows cd/dvd met dit bestand?

euhm... da zijn veel vagen , ik had dit al eerder gehad, maar toen belden we de helpdesk van waar ik het heb gekocht en ze zijden dat we alt +f10 moesten doen en toen was het opgelost, en mijn laptop is gemaakt in 2007 en gekocht in augustus, maar de rest van de vragen weet ik niet te beantwoorden, want ik weet niet veel van computers :D

Ja, maar wat gebeurt er dan als je alt+f10 doet?
Ik begreep dat je niet in de veilige mode kan opstarten? Als dat wel zo is kun je bij de herstelpartitie...

En tsja, als je zelf niet weet wat je wel of niet hebt, en of je dat wel moet hebben... dat doet me denken aan het verhaal van die oude boer, meer dan 40 jaar geleden, toen ik als vakantiebaantje in een opel garage hielp.
De man had ooit een oude legertruck gesloopt en de motor deed nu al jaren dienst als aandrijving van een waterpomp. Maar er was een krukaslager uitgelopen.
Vraagt ie of we een nieuw lager voor hem hadden. Jawel meneer vast wel - hoe groot; welke maat is de krukas?
O, zegt ie, ongeveer zo groot, terwijl hij met trillende duim en wijsvinger een maat aanwees.
Maar meneer een krukaslager dat is een zaak van de 100e millimeter!
O da geef nie jochie, zei hij; als het nie pas dan sla ik er wel een blikske tusse... :)

Maar zo werkt het ook met computers.

Laatst bewerkt:
Diverse quotes verwijderd uit de berichten, topic is nu overzichtelijker.Jackall

Als je een ecterne dvd/cd speler aansluit met een windows cd/dvd die gelijk is aan de versie die al is geinstalleerd, kan je deze vanaf de cd/dvd opstarten met de opdrachtprompt.
In de map "i386" staan 2 files: ntdetect.com en ntldr.
Gebruik de volgende commando: copy ntdtect.com c:\ en copy ntldr c:\ (ervanuitgaande dat c de instalpath is van je huidige windows).
Reboot daarna de netbook, als het goed is start windows dan weer normaal op.

Als je een ecterne dvd/cd speler aansluit met een windows cd/dvd die gelijk is aan de versie die al is geinstalleerd, kan je deze vanaf de cd/dvd opstarten met de opdrachtprompt.
In de map "i386" staan 2 files: ntdetect.com en ntldr.
Gebruik de volgende commando: copy ntdtect.com c:\ en copy ntldr c:\ (ervanuitgaande dat c de instalpath is van je huidige windows).
Reboot daarna de netbook, als het goed is start windows dan weer normaal op.

het probleem is ik heb geen cd van windows, en dit is de laatste reactie ik heb hem naar de computershop gebracht :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan