NTLDR MISSING !!! in xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

freddy1

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2006
Berichten
23
op aanraden van lid nusia forums om hier mijn verhaal te plaatsen wat er de laatste 2 dagen is gebeurd met mij pc,

kreeg gisteren NTLDR ontbreekt met op starten van xp, vervolgens xp cd geplaatst en Reparatie modus laten lopen, fixboot en fixmbr uitgevoerd. resultaat HDD FAILURE, vandaag nieuwe schijf geplaatst en nieuwe installatie (leerzaam maar gister totaal drama).

mijn vraag is wil graag op nieuwe schijf verse windows installeren heb 3 hdd in pc, wou zojuist nieuwe installatie uitvoeren en gedaan, maar in begin scherm van set up werdt er een schijf E toegewezen om instalatie op uit te voeren, maar wil hem op de nieuwe hdd en op C station. wat je ook ziet op deze computer c + windows en bij E staat algemene downloads en is gebruikte schijf. is dit probleem in de bios te veranderen of..............??????
heb nieuwe schijf op sata 1 master, en andere schijven op sata slave, a en op sata b master, aopen moderbord I915pa.

graag advies

heb momenteel bij opstarten van xp de keuze uit 2 (in zwart scherm) besturings xp versies en opstraten gaat niet vanzelf maar moet keuze maken bovenste xp is dan denk ik een oude instalatie en onderste van de 2 is de nieuwe versie xp daarna start xp pas voledig op.


ik weet dat dit heel veel info is maar hoop dat er iemand is die mijn raad en advies kan en wil geven. om mooi frisse instalatie mogelijk te maken.

tenslotte zou ik willen weten hoe de bios moet staan mbt boot eerst cd rom of harddisk. en hoe de hdd's op moederbord dienen worden aangesloten sata 1 is boot hdd staat in boekje maar hoe de slave schijven moeten worden aangesloten is onduidelijk. nu gedaan slave 1 op sata slavea en 2de slave disk op sata slave b.


heel graag replay,groet freddy.

ps las net in aopen boek dat in bios de instelling op ide device on chip serial ata moet staan.
en er geadviseerd wordt om enchanced mode te kiezen.
 
Als je Windows Xp op je SATA schijf wil installeren, dan zal je tijdens de setup op F6 moeten drukken om vanaf floppy de SATA driver te kunnen laten installeren. In het begin van de setup wordt ook onder in het scherm aangegeven om op F6 te drukken voor SCSI/Raid driver, dit is ook voor de SATA driver. De driver staat op de moederbord cd-rom.
 
Als je Windows Xp op je SATA schijf wil installeren, dan zal je tijdens de setup op F6 moeten drukken om vanaf floppy de SATA driver te kunnen laten installeren. In het begin van de setup wordt ook onder in het scherm aangegeven om op F6 te drukken voor SCSI/Raid driver, dit is ook voor de SATA driver. De driver staat op de moederbord cd-rom.

thanks voor replay, wil graag xp nieuw op maxtor sata hdd plaatsen of op nieuwe samsung met rode aansluit kabel sata genoemd geloof ik.
eerste probleem is dat met instal xp er verwezen wordt naar E: en niet naar C: (de nieuwe schijf.

heb 2 schijven bij aopen moeder bord.

is het van belang om alle hdd"s te plaatsen in pc voor installatie???
ook is er enige verwaring waar welke hdd moet komen op aansluiting moederbord sata 1 is boot master,dan heb ik nog sata master2 en sata slave 1 en 2 ofwel en b.

mischien moet ik ook van probleem af dat ik nu met opstarten keuze moet maken uit 2 stuur programas xp bovenste niet mogelijk mist bestand uit hood map dll. onderste start xp op. ben momenteel bezig om 2 slave hdd te format om er zeker van te zijn dat ze leeg zijn.

greetz Freddy
 
Laatst bewerkt:
hdd"s aansluiten op aopen moederbord

hallo, heb een aopen moederbord i915pa met 2 IDE aansluitingen en 4 sata aansluitingen master a en b en slave a en b, de master boot disk moet op master a gevonden in boekje maar waar kun moet je slave hdd plaatsen.

ook in bios instelling ide device on chip serial ata op auto zetten?????????????
maar even verder zegt boekje als je xp of latest oprating systeem gebruikt keuze maken in bios kiezen voor enchanced mode kiezen. ????????????

wie kan mij verder helpen?? graag replay

alvast bedankt, Freddy
 
Freddy,als ik je vraag goed begrijp!weet je niet waar je de slave(drive)aan moet hangen?
Deze kun je gewoon aan de andere aansluiting hangen dus de kabel waar je ook de Master-c:drive hebt hangen!
 
Freddy,als ik je vraag goed begrijp!weet je niet waar je de slave(drive)aan moet hangen?
Deze kun je gewoon aan de andere aansluiting hangen dus de kabel waar je ook de Master-c:drive hebt hangen!

onze nieuwe pc heeft van die rode dunne kabels tussen hard disk en moederboard,en geen door lus, plat en breed. 3 rode kabels van hdd rechtstreeks naar aopen boord.

ja lastig omdat boekjes aopen er geen verhaal over hebben.

gr Freddy.
 
Oke,daar heb ik te weinig verstand van,maar er zal zich nog wel iemand melden om jou te helpen....................sus6 verder
Marcel
 
kun je even een foto,tje maken van jou probleem,of een site waar ik het kan bekijken,misschien dat ik je dan kan helpen.
 
kun je even een foto,tje maken van jou probleem,of een site waar ik het kan bekijken,misschien dat ik je dan kan helpen.

weet niet hoe foto te plaatsen op ander forum via IMG cntr V IMG* met upload programma, maar door pc crash geen programma's meer en backup helaas wel bedankt voor je bericht.
 
Ten eerste, heb je geen onderscheid in master of slave, met sata schijven, alleen virtueel, indien er gekozen wordt voor combined, en dan werken ze ook als IDE schijven, die sata controller moet eerst op enabled staan, dan de optie, enhanced gebruiken, en de hdd waarvan opgestart moet worden, op sata 1 zetten, dan is die de bootschijf, volgen de manula, die idd erg vaag is.
 
Ik heb even je twee topic's samengevoegd, dit kan prima bij elkaar.
 
Ik heb even je twee topic's samengevoegd, dit kan prima bij elkaar.


bedankt, zojuist nieuwe installatie gedaan xp want opstart problemen en meer waren onoplosbaar op korte termijn door nieuwe hdd en nieuwe inst xp lijken problemen voorbij,thanks voor alle replay en hulp.

gr Freddy.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan