Kennis had een PC met hardware problemen. Hij ging steeds vanzelf uit.
Hij probeert XP Prof setup te doen, wordt ongeduldig, schakelt PC uit
Daarna hardware conflict na hardware conflict, totdat ie helemaal niets meer deed.
Diegene heeft de gemakkelijkste weg gekozen en nieuwe systeemkast gehaald.
Ik probeer nu die oude voor de kids aan de praat te krijgen en heb tot nu toe volgende gedaan:
Stap 1: Harddisk in andere PC geplaatst
Stap 2: disk was benaderbaar, dus alle bestanden en settings veilig gesteld (kennis ook weer blij, want die draait op nieuwe pc en mist nix)
Stap 3: Harddisk via die ander PC geformateert, NTFS
Stap 4: teruggeplaats in "Probleem" PC
Stap 5: XP Prof CD erin,
helaas........ ntldr missing
Internet afgestruind, opstartdiskette gemaakt, maar helaas, als ik me goed herinner had kennis in oude situatie opstarten via A niet in de Bios....
Dus opstart CD gemaakt.
Het lijkt iets te doen, maar eindigt dan met A:/ met een knipperende cursor, maar toetsenbord reageert niet. Kan dus niets ingeven.
PC was oorspronkelijk met ME geleverd en upgrade naar XP.
Hoe kan ik dit oplossen?
Hij probeert XP Prof setup te doen, wordt ongeduldig, schakelt PC uit
Daarna hardware conflict na hardware conflict, totdat ie helemaal niets meer deed.
Diegene heeft de gemakkelijkste weg gekozen en nieuwe systeemkast gehaald.
Ik probeer nu die oude voor de kids aan de praat te krijgen en heb tot nu toe volgende gedaan:
Stap 1: Harddisk in andere PC geplaatst
Stap 2: disk was benaderbaar, dus alle bestanden en settings veilig gesteld (kennis ook weer blij, want die draait op nieuwe pc en mist nix)
Stap 3: Harddisk via die ander PC geformateert, NTFS
Stap 4: teruggeplaats in "Probleem" PC
Stap 5: XP Prof CD erin,
helaas........ ntldr missing
Internet afgestruind, opstartdiskette gemaakt, maar helaas, als ik me goed herinner had kennis in oude situatie opstarten via A niet in de Bios....
Dus opstart CD gemaakt.
Het lijkt iets te doen, maar eindigt dan met A:/ met een knipperende cursor, maar toetsenbord reageert niet. Kan dus niets ingeven.
PC was oorspronkelijk met ME geleverd en upgrade naar XP.
Hoe kan ik dit oplossen?