NTLDR Missing

Status
Niet open voor verdere reacties.

bramsel

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2007
Berichten
55
Ik heb een compaq deskpro EP series 6350/4.3 NTL computer gekregen. nu heb ik de harde schijf (4GB) geformateerd in een andere computer en hem er weer in gedaan.

als ik nu de computer aanzet geeft hij de fout "NTLDR missing. Press any key to continue".

ik heb gemerkt dat de floppy drive niet werkt, in de bios staat hij ook niet aangegeven. als ik floppy drive uit een andere computer erin doe staat hij ook niet in de bios, en geeft hij zelfde NTLDR fout melding.

op deze computer is ook geen cd-rom drive aanwezig.

iemand enig idee wat ik nog kan proberen om deze pc werkend te krijgen?
 
Hoi !

Tja, zonder floppy-drive en CD-speler wordt het moeilijk.

Ik neem aan dat er geen OS op de HDD staat; opstarten van een USB-stick zal met zo'n oud beestje ook wel niet lukken.

Kijk eerst es of de floppy-kabel er wel goed inzit, of draai deze 180 graden.

Brandt er een ledje op de floppydrive als je de PC opstart ?

En zet er in elk geval een Cd-speler in, kost meestal 1 euro in de kringloopwinkel !

Hoe wil je er anders een OS op zetten ?

Greetz,

Harry.
 
ik heb uit andere computer floppy kabel gehaald, en aangesloten. verder ook uit andere computer even een cd-rom drive aangesloten gehad. maar gaf zelfde probleem steeds. floppy lampje gaat niet aan, en wordt ook niet herkend in bios.

heb floppy uit andere pc geprobeerd, maar doet ook niet veel.

nu las ik op ander forum iets over mbr uitzetten en lba of zoiets. maar ja, kom er niet eens in.

wil morgen eens de harde schijf weer op andere pc installeren en kijken of ik iets met dat mbr en lba kan doet. zou die pc wel graag werkend krijgen, verwacht alleen niet zoveel snelheid van een pentium2 350mhz. (een amd k6/2 400 mhz is iets sneller dan pentium 2 neem ik aan?)
 
Ik heb een compaq deskpro EP series 6350/4.3 NTL computer gekregen. nu heb ik de harde schijf (4GB) geformateerd in een andere computer en hem er weer in gedaan.......

Vraag: als je toch weet dat je het besturingssysteem niet kan installeren (geen cd-drive) wat was dan de reden waarom je de harde schijf in een andere pc ging formatteren ... en dus het bestaande besturingssysteem daarmee hebt gewist, inclusief alle voor de 'oude' pc geldende instellingen?

Ook het installeren van een besturingssysteem op de harde schijf in een andere pc en vervolgens overplaatsen zal zeer waarschijnlijk geen oplossing bieden.

Kijk of je in de BIOS kan komen en controleren of de A-drive daar wel gevonden kan/mag worden. En voor het overige (zeker als het niet mogelijk is een externe harddisk of cd-drive aan te sluiten), zie adviezen Harry .....
 
Laatst bewerkt:
ommeren, ik heb een extra cd-rom drive thuis liggen, dus zodra ik die computer een beetje aan de gang krijg ga ik het allemaal samenstellen.

heb vandaag weer van een andere computer de cd-rom drive, floppy drive met bijbehorende kabels geprobeerd. ik kan steeds wel in de bios komen, maar hij vind steeds geen A-drive.

tja, waarom ik harde schrijf heb geformateerd, omdat hij het vanaf begin al niet deed, dus ik dacht dan begin ik met lege schijf, stop win98 boot disk erin en installeer op die manier nieuwe windows. maar ja, ik kom niet echt verder. begint er toch op te lijken dat er iets mis is met moederbord/bios of zo.

na ja, ik ga eerst maar eens de harde schijf op een andere pc aansluiten en inderdaad proberen toch maar windows erop te zetten.

maar wat ik niet snap is waarom de A-drive niet werkend te krijgen is.
 
ok, ik heb een floppy en ide kabel gekocht en cd-rom ook aangesloten. met een windows98 opstartdiskette start de computer en kom ik tot de dos prompt, met cd-rom support.

via fdisk kan ik de partities op de harde schijf bekijken, hij geeft aan dat de enige partitie 2 GB is. (terwijl ik de harde schijf gister nog via een andere computer had geformateerd en hij 4 GB was, op de harde schijf staat ook dat het een 4GB fujitsu harde schijf is.)

net weer in een andere pc gedaan en deze geeft nu ook ineens 2 GB aan. hoe kan dit??

ik begin te denken dat dit NTLDR probleem aan de harde schijf ligt. oplossing is denk ik dus een goedkope harde schijf ergens op de kop tikken.
 
ik begin te denken dat dit NTLDR probleem aan de harde schijf ligt. oplossing is denk ik dus een goedkope harde schijf ergens op de kop tikken.
Deze melding heeft niets met een (vermeend) probleem van de hardeschijf te maken,maar met het feit,dat je de schijf hebt geformatteerd en er dus geen besturing meer op staat ;)

Fdisk werkt vrij lastig,haal om de partities te bekijken\veranderen GParted eens op,het is een freeware kloon van Partition Magic.

http://downloads.sourceforge.net/gparted/gparted-livecd-0.3.4-5.iso?modtime=1174861488&big_mirror=0

Je weet hoe een iso-bestand op CD te branden? Met b.v. Nero als "Schijfimage of opgeslagen project.

Greetz
 
Een NTLDR is missing melding krijg je o.a. als je een NT mbr hebt en je er een DOS variant van een besturingssysteem op wilt zetten zoals 98.

Met FDISK zul je dan eerst alle NON DOS partities moeten verwijderen en een FAT32 partitie aan moeten maken, soms is zelfs een opdracht nodig, t.w. fdisk /mbr, om die weer als een dos mbr te maken.
 
ik heb fdisk /mbr geprobeerd bij de a:\ prompt. maar er gebeurd niks.

verder zal ik morgen eens met die GParted aan de slag gaan.

ik krijg helaas vaak de melding dat hij de drives niet kan lezen, nadat ik met opstartdiskette pc heb opgestart. dan krijg je de keuze abort, retry, fail.

maar wat ik vooral raar vind is dat de harde schijf ineens op magische wijze gehalveerd is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan