tinkywinki
Verenigingslid
- Lid geworden
- 21 aug 2007
Had op mijn HD - 2 partities = 1 windows en 2 ubuntu 
Had eerst altijd een dualboot met GRUB werkend. Totdat ik een fout had met mijn windows partitie = fout met booten (mbr) en boot.ini moest ik weer aanmaken)
Kreeg na herstel natuurlijk alleen de keuze om mijn windows partitie op te starten
Dus heb ik er weer GRUB opgezet alleen >> heb ik het niet op de eerste sector van de /boot partitie gezet maar op mijn MBR geinstalleerd!:shocked: Dus waarneer ik in GRUB kom heb ik de keuze uit ( windows en linux ) maar bij Windows geeft hij aan ( NTLDR ) ontbreekt
Wat kan ik nou het beste doen ?:thumb:
1
mijn windows xp boot weer herstellen en grub installeren > niet op mijn MBR? << hopen dat ik GRUB goed installeer? anders graag uitleg 
2
Of op 1 of andere manier mijn windows toevoegen aan grub zodat ie weer werkt
3
..vertel het me a.u.b :thumb:
Beetje raar uitleg ! Maar hopen dat jullie het snappen

Had eerst altijd een dualboot met GRUB werkend. Totdat ik een fout had met mijn windows partitie = fout met booten (mbr) en boot.ini moest ik weer aanmaken)
Kreeg na herstel natuurlijk alleen de keuze om mijn windows partitie op te starten

Dus heb ik er weer GRUB opgezet alleen >> heb ik het niet op de eerste sector van de /boot partitie gezet maar op mijn MBR geinstalleerd!:shocked: Dus waarneer ik in GRUB kom heb ik de keuze uit ( windows en linux ) maar bij Windows geeft hij aan ( NTLDR ) ontbreekt

Wat kan ik nou het beste doen ?:thumb:
1

2

3

Beetje raar uitleg ! Maar hopen dat jullie het snappen

Laatst bewerkt: