NTLDR onbreekt. na installatie GRUB

Status
Niet open voor verdere reacties.

tinkywinki

Verenigingslid
Lid geworden
21 aug 2007
Had op mijn HD - 2 partities = 1 windows en 2 ubuntu :)
Had eerst altijd een dualboot met GRUB werkend. Totdat ik een fout had met mijn windows partitie = fout met booten (mbr) en boot.ini moest ik weer aanmaken)
Kreeg na herstel natuurlijk alleen de keuze om mijn windows partitie op te starten :eek:
Dus heb ik er weer GRUB opgezet alleen >> heb ik het niet op de eerste sector van de /boot partitie gezet maar op mijn MBR geinstalleerd!:shocked: Dus waarneer ik in GRUB kom heb ik de keuze uit ( windows en linux ) maar bij Windows geeft hij aan ( NTLDR ) ontbreekt :)

Wat kan ik nou het beste doen ?:thumb:
1:) mijn windows xp boot weer herstellen en grub installeren > niet op mijn MBR? << hopen dat ik GRUB goed installeer? anders graag uitleg :p
2:) Of op 1 of andere manier mijn windows toevoegen aan grub zodat ie weer werkt:D
3:) ..vertel het me a.u.b :thumb:

Beetje raar uitleg ! Maar hopen dat jullie het snappen :p

Laatst bewerkt:
Had op mijn HD - 2 partities = 1 windows en 2 ubuntu :)
Had eerst altijd een dualboot met GRUB werkend. Totdat ik een fout had met mijn windows partitie = fout met booten (mbr) en boot.ini moest ik weer aanmaken)
Kreeg na herstel natuurlijk alleen de keuze om mijn windows partitie op te starten :eek:
Dus heb ik er weer GRUB opgezet alleen >> heb ik het niet op de eerste sector van de /boot partitie gezet maar op mijn MBR geinstalleerd!:shocked: Dus waarneer ik in GRUB kom heb ik de keuze uit ( windows en linux ) maar bij Windows geeft hij aan ( NTLDR ) ontbreekt :)

Wat kan ik nou het beste doen ?:thumb:
1:) mijn windows xp boot weer herstellen en grub installeren > niet op mijn MBR? << hopen dat ik GRUB goed installeer? anders graag uitleg :p
2:) Of op 1 of andere manier mijn windows toevoegen aan grub zodat ie weer werkt:D
3:) ..vertel het me a.u.b :thumb:

Beetje raar uitleg ! Maar hopen dat jullie het snappen :p

Die NTLDR heeft niets te maken met GRUB. Dit is bestand zal bechadigd zijn geweest en zul je opnieuw moeten kopieren.

Jah dat weet ik die kan ik gewoon van de windows cd kopieeren.
Maar ik heb grub op mijn mbr geinstalleerd dus moet weer bootfix doen en dan grub herinstalleren denk ik?:eek: maar geen ideee hoe ik het goed moet doen denk ik:thumb:

bedankt voor je snelle reactie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan