NTLDR onbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met de win98 opstartdiskette fdisk /mbr met dit goed komen, er staat nu een NT mbr op, deze moet overschreven worden door een 98 mbr, zo deden wij dat vroegah.

Hier kun je eventueel een 98 flop downloaden, met en zonder cd ondersteuning, de laatste is handig voor het installeren van 98 zonder opstart cd.

http://www.bootdisk.com/

ntldr

oke ik ben op mijn ijgen pc bezig ge weest en ik hep in het menu start op zoeken ge klikt en daar ntldr in ge tiep hij heeft een bestan ge vonden die hep ik op de disketten ge zet
zou ik daar wel mee kunen op starten

mike van besouw zei:
oke ik ben op mijn ijgen pc bezig ge weest en ik hep in het menu start op zoeken ge klikt en daar ntldr in ge tiep hij heeft een bestan ge vonden die hep ik op de disketten ge zet
zou ik daar wel mee kunen op starten

Waar gaat dit over?:o
Ten eerste is het bijna niet te lezen wat je hier neertiept, ijgen =eigen, hep=heb, ge tiep=getiept, denk ik, doe daar wat aan joh, dit is irri.:D
Ben ook geen kei in nederlands, maar dit.:confused:

Ik weet ook niet of je wel de reacties leest, boven je staat precies wat je moet doen, en andere hebben ook al aangegeven dat die ntldr niet van/voor 98 is, wat je aan het doen bent?:confused:

Om aan alle onzekerheid een Eind te maken,wat wil je nu installeren Windows98 of XP.

Als 98 is dan eerst doen wat @LangePier zegt

(En je hebt ook Fdisk nog!)

Laatst bewerkt:
Dames en of heren,
ik heb het gevoel dat mijn inschatting (die ik 1x herhaald heb) niet helemaal verkeerd is geweest. Dit leidt m.i. nergens toe. Mike komt zo geen centimeter verder.

Ntldr

hallo

als ik mijn pc op start dan krijg ik de melding

searching for boot record from floppy not found

searching for boor from ide -0..oke

auto detecting sec master..ata pic drom

primaster ED-03.04 fujitsumpe 31.36AT

ultra DMA mode-2

prislave HDD ERROR

SEC MASTER DRIVE ATAPI INCOMPATIBLE '

PRESS f1 TO RESUME :shocked:

Mike je weet hoe je in je Bios kunt komen,Zet daar je Diskette drive als eerste HD als 2 de en cdrom als 3 de.
Je hebt al een bootdisk?
Doe dan eerst dit Start op met Bootdisk er in.
Type dan fdisk /mbr.
Als dat klaar is weer opstarten.nog steeds met de disk er in.
Dan Format C:

(je woont niet in de buurt van Gouda?)

Laatst bewerkt:
ntldr

[]oke mensen even alles op een rijtje

als ik mijn computer aan zet krijg ik de melding NTLDR ONBREEKT druk op ctrl alt delete
om op niew te starten

mijn vader heeft in de bios eers de floppy drive daar na de CD rom en toen de laatste keuzen
hebben uit geschakelt

wij hebben ook op www.bootdisk.nl daar hebben we de goede software ge download
die hebben we op disketten ge zet en hebben daar ge probeert om mee op te starten mar nee hor noppes

bij Aanschaf van de computer hep ik een roode disketten bij ge kregen
daar staat op packard bell recovery disk ik hep ook 2 cd roms er bij ge had met de windows 98 software zat ik zelf al te denken om het baterijtje van het moederbord ta halen dan is als het goed is de bios instellinge weer zoo als voor aan schaf van de computer zou dat misschien kunen helpen :thumb:

ntldr

oke moet ik dan een niewe baterijtje er in zeten

ik hep die hier wel dat is een cr2032

dan is dus de bios ge wist

mike van besouw zei:
oke moet ik dan een niewe baterijtje er in zeten

ik hep die hier wel dat is een cr2032

dan is dus de bios ge wist

wel even een kwartierje wachten en de stroom kabel er af

Als dat gedaan is ,met de rode diskette opstarten.
Je zal dan wel aanwijzingen krijge ,en die heelgoed opvolgen.

ntldr

hee bandit ik hep nuu een niew baterijtje er in gezet nuu een kwartiertje wachten en dan als ik de pc aan zet moet ik van te vooren de rode disketten er in doen dan zou de rest moeten volgen ik hoor het nog wel he alvast weer bedankt

Je wilt terug naar Fabrieks instelling,dus met de Rode disk opstarten.
daarna hoor ik je weer

ntldr

oke het is me gelukt

ik hep wel het baterijtje even van het moederbord ge haalt

toen ik de pc aan zetten toen gaf hij aan of ik via de cd rom wou opstart dat hep ik ge daan en toen kon ik hem instaleeren nuu werkt de pc weer prima

iedereentoch heel erg bedankt voor de hulp :thumb:

Mike, ik heb een paar van de laatste berichtjes doorgelezen en wat schetst mijn verbazing: de oplossing waarmee alles in gang is gezet op weer een werkende pc te krijgen, gaf............. jijzelf !!!!

Mike van besouw schreef :
bij Aanschaf van de computer hep ik een roode disketten bij ge kregen
daar staat op packard bell recovery disk ik hep ook 2 cd roms er bij ge had met de windows 98 software zat ik zelf al te denken om het baterijtje van het moederbord ta halen dan is als het goed is de bios instellinge weer zoo als voor aan schaf van de computer zou dat misschien kunen helpen

Schiet maar mij lek ! ;) :D

Mooi dat 't weer werkt!

Laatst bewerkt:
ntldr

ja pasje klopt ik hep het zelf ooit bij mij op school ge daan en ik dacht daar en
er kon toch niet zoo veel meer verkeerd gaan toch :D

maar het werkt weer dus mij hoor je niet mee klaagen

jij ook bedankt he pasje :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan