NTLDR ontbreekt bij opstarten Win98

Status
Niet open voor verdere reacties.

Weppies

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2002
PC heeft Win98. XP CDROM is gebruikt om waarschijnlijk XP er over heen te zetten, wat niet gelukt is want de pc starte op met melding NTLDR ontbreekt. Als oplossing heb ik gebruikt, Win98 opstartdiskette, bij A:\sys c: plus enter en melding system transferred gekregen (een algemene oplossing gevonden op internet).
Na reboot blijft de pc echter op de c:\ prompt hangen.
Wat moet ik verder doen ? Het gaat om een pc van een vriendin die ik telefonisch bijsta omdat die nu niet op internet kan.
XP moet er in geen geval nu op.

Dat word een Format C:
opstarten met opstart disk en alles opnieuw installeren.

Als je vanaf een opstartdiskette sys c: doet, dan start de pc op in DOS. Hij kent dan de windows besturing niet meer. Is het een win98 se besturing die erop moet?

Dan zou je nog kunnen proberen om in het bios in te stellen dat de cd als eerste moet opstarten (bootvolgorde) en hopelijk kun je dan win98 er weer overheen zetten. Dan heb je nog een kans dat de oude gegevens bewaard blijven. (dus niet formatteren tijdens de installatie kiezen).

Ik denk niet dat dit lukt als de xp installatie al ver gevorderd was.

Laatst bewerkt:
Phoehhhhh Dit soortachtige dingen overkomt mij ook wel eens,

Als je nu een stap eerder je probleem had gepost, dan had je zeker alles nog kunnen redden. ( Ik weet dat dit achterhaald klinkt/is.) Maar voor een volgende keer wel iets om te onthouden??

Sorry, een oplossing weet ik niet, maar ik lijd wel met je mee.

GR,

Mavaros

Hallo,

Heb je misschien ooit een IMAGE/BACKUP van je systeem gemaakt. Dan kan je vanaf daar weer "
opnieuw" beginnen.

MVG,

Mavaros

Probleem opgelost dmv het gebruiken van de opstartdiskette en vervolgens de Win98 CDROM !

De PC werkt weer !

Bedankt voor de tip !!

Geplaatst door vanschagen
Dat word een Format C:
opstarten met opstart disk en alles opnieuw installeren.

Dus niet:D

@Weppies. Mooi dat het weer voor elkaar is:thumb: Ik begrijp dat de oude installatie + gegevens er nog op staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan