NTLDR ontbreekt + bios herkent DVD-ROM niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter TwisT
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

TwisT

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2006
Opeens geeft mn maat zn pc NTLRD ontbreekt aan. CD van windows erin doen helpt niet. In de bios geeft ie geen dvd rom meer aan, terwijl er 2 inzitten. 1 CDROM en 1 dvd writer.

Als je de bios boorbij gaat laat ie wel in het groen de 2 drivers zien, maar in de bios zie je ze niet. Heel vaag.

Kan de boot proiority dus ook niet veranderen....

Helpmij :)

edit: ja, ik heb de kabeltjes en alles gecontroleert, alles zit er goed in

bios resetten naar de default waardes en na reboot opnieuw de harddisk en optische units opnieuw laten detecteren. Wanneer er bij detectie niets voorbij komt, mag je aannemen dat 1 van de 2 stations stuk is. Kwestie van experimenteren welk wel werkt.

bios resetten naar de default waardes en na reboot opnieuw de harddisk en optische units opnieuw laten detecteren. Wanneer er bij detectie niets voorbij komt, mag je aannemen dat 1 van de 2 stations stuk is. Kwestie van experimenteren welk wel werkt.

Bedankt voor je bericht, maar had het al opgelost. Na wat googlen bleek dat vaak je harde schijf kapot is als je deze melding krijgt. Je kan hem nog proberen te fixen ofzo maar dat lukte mij niet. Ik had boven nog een oude pc liggen, daar de harde schijf uit gehaald en erin gedaan.. toen windows opnieuw erop gezet.. en de pc was back 2 life:)

En die DVDschijven herkende die wel in de boot sequence trouwens,.. dus ik kon de volgorde wel goed zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan