NTLDR ontbreekt, computer start niet meer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

SPOREACTIVATOR

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2008
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn computer.
Ik startte vanochtend mijn computer op en gaf aan dat de NTLDR ontbrak.
Ik heb al een klein beetje research gedaan, en daar zeggen ze dat ik de windows xp cd er in moet doen en dan de recovery moet doen ofzo. Alleen daar komt het.. Ik heb de cd niet meer. Is er een andere mogelijkheid om dit op te lossen? Of zou ik ook zo windows 7 eroverheen kunnen installeren. Want daar had ik al een tijdje interesse in. En àls dat kan, worden dan niet alle bestanden verwijdert van mijn computer? Want er staan namelijk aardig wat belangrijke bestanden op.

Graag een reactie op mijn probleem :)
Alvast bedankt!

Groeten Diederik

De meest gangbare methode is:
Zorg wel voor een cdrom met een gelijkwaardige versie van XP.
Doe de cd van XP erin en start de pc opnieuw op.

Start op via de XP cd-rom
Ga met R naar de restore functie.
Kies de installatie van windows meestal C:windows

Ga naar de map I386 op de cdrom
Geef dan de volgende DOS opdrachten in:

Copy NTLDR c:\
Copy NTdetect.com c:\
EXIT en heropstarten
Let op dat deze bestanden in de root van je windowsinstallatie staan anders worden ze namelijk niet gevonden.

Vraag 2, je kan win7 wel installeren maar dan ben je ook alles kwijt, tenzij win 7 op een andere schijf/partitie wordt geinstalleerd als dualboot. Dan \kan je de bestanden van de xp partitie veiligstellen.

Nog even een vraag.
Als ik manier 1 doe van uw antwoord,
worden dan ook alle bestanden gewist of begin ik dan weer zoals se computer geeindigd was voor dat de NTLDR ontbrak?

De optie 1 is de meest snelle en gangbare methode om windows weer normaal te kunnen starten. Je raakt dan niets kwijt.
Als dit echt niet meer werkt, zit er niets anders op dan een nieuwe installatie.

Natuurlijk, er is weer een probleem..
Euhm, als ik alles heb gedaan wat ik moet doen, kom ik op een gegeven moment uit op dat ik een administrator-code moet invoeren. Alleen die heb ik niet, of iniedergeval weet ik die niet. Is de administator code de code van de xp cd zelf? Zeg maar de serial-key. Of is dat een code die ik zelf een keer heb bedacht tijdens de installatie?
En kan ik er anders niet in zonder een code in te voeren?

Groeten Diederik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan