NTLDR ontbreekt, maar geen administratorcode.

Status
Niet open voor verdere reacties.

SPOREACTIVATOR

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2008
Hallo allemaal,

Mijn computer doet het al een tijd neit omdat de NTLDR ontbreekt.
Ik had in een eerdere vraag al antwoord gekregen hoe ik het stapsgewijs moest aanpakken. Maar ik kwam op een gegeven moment uit op dat ik een administratorcode moest invoeren.
Nou heb ik twee vragen:
1. Is de administratorcode de serial code van de xp cd?
2. Is er een standaardcode, of kan ik ook de NTLDR recoveren zonder code?
Want ik ben namelijk de code kwijt, die heb ik niet meer!

Alvast bedankt,

Groeten

probeer hirens boot cd eens, deze zou dit ook op moeten kunnen lossen.

Hoi !

Je bedoeld het ww. dat tijdens de volgende procedure gevraagd wordt:

Doe de cd van XP erin en start de pc opnieuw op.

Start op via de XP cd-rom
Ga met R naar de restore functie.
Kies de installatie van windows meestal C:windows

Geef dan de volgende DOS opdrachten in:

CD .. (om te wisselen naar c:)
Dir
Copy D (= cd rom drive):I386NTLDR
Copy D:I386NTdetect.com
(Nogmaals) dir om te bevestigen dat de bestanden zijn gekopieerd.
EXIT en heropstarten

Meestal volstaat het daarbij om gewoon 'n tik op de :Enter"toets te geven, tenzij je indertijd 'n admin. ww. hebt opgegeven.
In dat laatste geval helpt je slechts 'n z.g. repair-install: http://www.alleswatjewiltweten.nl/Windows-XP/XP-installatie-Repareren-Repair-Install.html

Greetz,

Harry.

Wat houdt dat hirens boot cd precies in?
En ik moet er dus niet meer van uit gaan dat de administratiecode de serial code is van de cd?
En het proberen om gewoon de enter toets in te voeren heeft geen zin. Dat had ik al eerder geprobeerd, maar dit geeft xp gewoon aan als een fout ingevoerd ww. Het vervelende is dat ik biet weet hoe dat zit met die code. Ik had het samen met iemand anders geinstalleerd enn we hadden naar mijn idee alle codes en namen toen opgeschreven, maar deze staat er niet tussen.

Groeten

Hoi !

Dus 'n repair-install....

ghreetz,

Harry.

hirens bootcd is een cd waarmee je kan opstarten en bevat een hoop tools, die bijvoorbeeld ntldr kan herbouwen voordat je opstart in windows.

Haha, nou dit klinkt goed tot zo ver.
Ik waag is een poging!
Bedankt voor alle snelle reacties!

Groeten

Ze willen na een tijdje, dat ik een partitie maak?

- Druk op ENTER als ui Windows XP op de geselecteerde partitie wilt installeren.
- Druk op C als u een partitie in niet-geparitioneerde ruimte wilt maken
- Druk op D als u de geselecteerde paritie wilt verwijderen.

Wat moet ik hier doen?

Groeten

Hoi !

De keus is aan jou: ik kan van hieruit niet zien welke partitie's je voorgeschoteld krijgt.

De partitie die Windows voorstelt is meestal de C-partitie: als le 'n clean install wilt doen kun je die partitie beter eerst formatteren.....

Greetz,

Harry.

Ja ik wil zeg maar alleen dat mijn computer het weer doet zoals eerst en dat er geen bestanden verwijdert zijn want er staan best veel belangrijke bestanden op die ik niet zo ergens vandaan kan halen.
Ik heb echt geen idee wat ik moet kiezen, heb ook geen idee wat de partities inhouden.

Hoi !

Dan ben je nu al te ver gegaan; klik op annuleren en begin opnieuw.

Zie de duidelijke uitleg in de link die in m'n post van gisteren 21.44 uur staat; let op punt 5 !

Greetz,

Harry,

Ik heb ook precies de stappen gevolgd, en dan komt hij uit op de partitiekeuze die ik heb gegeven op mijn vorige post. Daarom vond ik het ook al raar.

@ harry, waarom niet hirensbcd? dat is toch veel simpeler?

Hoi !

Omdat er, zodra hij in de bestaande Windows-configuratie wil komen, hetzelfde admin ww. gevraagd wordt

Het moet of in DOS gebeuren, of een nieuwe c.q. repair-installatie.

Dat laatste lukt niet, een nieuwe installatie is geen optie, dan blijft er weinig over.

Greetz,

Harry.

He,
Heel vervelend, heb geen floppy-ingang.
Ik denk dat ik maar is een bedrijf ga inschakelen,
ik zie zelf geen opties meer.

Bedankt voor de hulp.

Groeten

probeer toch hirens eens, ik heb er nog nooit meldingen gehad van administrator wachtwoorden btw.

Haha oke, ik zal toch nog een poging wagen.
Is dat een cd die ik moet downloaden of kopen?
Groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan