NTLDR ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joan_32

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2002
Berichten
65
Als ik mijn pc wil opstarten met een bootdisc, krijg ik de melding:

NTLDR ontbreekt
Druk op een toets om opnieuw te starten

Dat heb ik nooit eerder gezien... Wat wordt hier bedoeld? Iemand enig idee wat er loos is?
 
Kan je dan helemaal niet meer opstarten? Ook niet in veilige modus?

Groetjes,
Bennie
 
Nopes... als ik gewoon wil opstarten, krijg ik de melding:

Ongeldige diskette
Vervang de diskette en druk op een toets

NB: er zit dan geen flop in en ook geen cd...

Vreemd niet?!
 
Ja, da's zeker vreemd. Nog vreemder is dat je in je eerste bericht schrijft, dat je wel met een bootdisk probeert op te starten:confused:

Heb je trouwens een dual-boot?

Groetjes,
Bennie
 
Oops...

Is het zo vreemd om op te starten met de bootdisk als gewoon opstarten niet lukt??

Dual-boot??? Geen idee... (omdat ik niet weet wat het is... jahaa, je hebt met een echte no-no te maken vrees ik ;-)
 
Iets anders. (Valt me nu pas op:8-0: :8-0: ). Welke Windows heb je? Ik vermoed XP, maar omdat je dit bericht in de Win95/98 sectie plaatst, vraag ik het maar even voor alle zekerheid.

Groetjes,
Bennie
 
Dit is inderdaad raar:eek: . NTLDR is namelijk een Win2000\NT\XP bestand - niet een Win98 bestand.

Als je nu met een flop opstart, leest de PC dan ook van de flop? Zie je met andere woorden ook het lichtje branden van je floppydrive?

Groetjes,
Bennie
 
Ja, de lampjes branden...

Ik heb net ff zitten googlen en kom eigenlijk tot de zelfde conclusie; het is een heel raar verhaal...

Waarom de ntldr zoeken als je die helemaal niet nodig hebt...

Misschien morgen nog maar eens proberen...

Dank je wel voor je moeite Bennie!
 
Ja, normaal gesproken zou je met een opstartflop het commando sys c: moeten geven en dan ben je ervan af. Maar ja ... daar ga ik ook nog maar eens over nadenken.

zwaai.gif
zwaai.gif
zwaai.gif


Groetjes,
Bennie
 
Nee, de hdd is in orde. Probleem inmiddels opgelost; heel de windows-map was leeg... Hoe is het mogelijk he...
 
ja, dan is het wel logisch dat ie 't niet doet!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan