NTLDR ontbreekt ?????

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimvriend

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2004
Hallo beste mensen,
Ik wil een werkende harddisk uit een computer overplaatsen in een andere PC. Ik krijg hierbij echter de melding NTLDR onbreekt en hij stopt met de opstart procedure. Iemand enig idee wat dit kan zijn.
Alvast bedankt voor tips en suggesties
Wim

is logisch dat je een NTLDR fout krijgt. Het is niet zomaar 123 mogelijk om een werkende harddisk van pc1 in pc2 te hangen. Je zit met andere hardware! en wat vooral belangrijk is zijn de chipset drivers! De installatie op de harddisk is helemaal ingesteld op de configuratie van pc1 en niet van pc2 , en dan treedt er dus een NTLDR foutmelding op.

Nou dit is wel mogelijk hoor.

Start even op met een WinXP of Win2000 en ga in de Recovery Console.
Pas daar even de boot.ini aan, die wijst nu waarschijnlijk naar een andere Harddisk.
Als je in de WinXP Recovery Console zit kan je ook de boot.ini zelf laten aanmaken.
Typ maar is HELP in.

Als het bestand NTLDR niet in de root van C:\ staat dan kan je die ook even kopieren uit de I386 directory van een cd.

Matthey

de verwijzing zal het probleem niet zijn! Maar reken erop dat als je een andere chipset hebt dat de pc zodaarlijk vast gaat lopen!!

Hij vind toch niet de NTLDR niet, dus wel een probleem in de boot.ini of het bestand mist.

Dat het later ook problemen kán opleveren is waar, maar dat zien we dan wel weer :)

Geplaatst door Matthey
Nou dit is wel mogelijk hoor.

Start even op met een WinXP of Win2000 en ga in de Recovery Console.
Pas daar even de boot.ini aan, die wijst nu waarschijnlijk naar een andere Harddisk.
Als je in de WinXP Recovery Console zit kan je ook de boot.ini zelf laten aanmaken.
Typ maar is HELP in.

Als het bestand NTLDR niet in de root van C:\ staat dan kan je die ook even kopieren uit de I386 directory van een cd.

Matthey

En als ik hem opnieuw formateer en een OS erop gooi is het probleem dan over ???

natuurlijk is dan het probleem over! Wat er dus gebeurd als je opnieuw installeert is dat de boot.ini ook een nieuwe verwijzing krijgt die wel goed loopt! Hij zal dan gewoon het OS opstarten zonder problemen.

Ik raad je aan om opnieuw te installeren om de latere problemen ook de kop boven te zijn.

Geplaatst door marcelrhebergen
is logisch dat je een NTLDR fout krijgt. Het is niet zomaar 123 mogelijk om een werkende harddisk van pc1 in pc2 te hangen. Je zit met andere hardware! en wat vooral belangrijk is zijn de chipset drivers! De installatie op de harddisk is helemaal ingesteld op de configuratie van pc1 en niet van pc2 , en dan treedt er dus een NTLDR foutmelding op.

Als het besturingssysteem aan de praat gekregen wordt dan past hij in windows alle hardware onderdelen aan. Dus ik zou eerst de oplossing van Matthey proberen voordat je alles formateert en een nieuw OS op zet.

Dit heb ik dus geprobeerd JKoelman, mijn oude harde schijf liep vast dus nu heb ik een nieuwe, maar toen heb ik met fdisk alles er opnieuwe opgezet, dus nog helemaal geen bestuuringssystemen geinstalleerd, maar als ik dat dus probeer krijg ik die foutmelding :confused: wat moet ik doen!?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan