NTLDR ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

bittert

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2003
hallo heb weer n probleempje:

door een stroomstoring werd de comp uitgezet,
de volgende keer dat de comp opgestart werd kreeg ik de melding van windows dat na een stroomstoring er fouten waen ontstaan enzenz...
daaronder stond een menutje om de comp op te starten in veilige modus, normaal, enz.
wat ik vervolgens ook dee hij starte weer opnieuw op en kwam weer in dat menu. na een aantal keer opnieuw opgestart krijg ik nu de melding: NTLDR ontbreekt.
heb al ff gezocht en heb met cd van winxp geprobeerd te rep[areren mar ook dat doet het niet.
er staan een aantal belangrijke bestanden op de schijf dus ik hoop dat ik deze nog terug kan krijgen iemand een idee hoe ik nog aan deze bestanden kan komen?

heb al gedaan:
- met winxp cd geprobeerd te repareren,
- een andre hd erbij gedaan maar ook deze doet in deze kast niet verder als veilige modus, enz en vervolgens ook niet verder(zelfs als hij er alleen inhangt!:S)
- heb m(met NTLDR fout) bij andere erbij gedaan en dan zie ik op die schijf staan dat hij 10 mb groot is waarvan 6 vrij is, het is een schijf van 20 gb:S

bedankt
had zelf ook al gezocht maar had niet veel tijd..
heb gekeken en moet dus ff opstartdiskette pakken en dan win.sys openen en dan zou hij het weer moeten doen of las k t net verkeerd??
in de bios kon k helemaal geen hd's vinden:S
is niet mijn comp en heeft nog oude bios ben maar heel f bij hem geweest dus zal morgen nog ff naar zoeken

Mij ging het meer om dit stukje:

Oplossing;
Opstarten met een opstartdiskette met sys.com er op. Dan typ je sys c: [ENTER]
Dan krijg je de melding: systeem overgezet

PS. Weet eigenlijk niet wat het met de rest van je bestanden doet. Dus, of alles op je systeem blijft staan (programma's e.d.d)

ja dat bedoelde ik:s

sys.com staat gewoon op opstartdisk van win 98 tog?
toevallig ook op die van me?
want heb nnu nergens meer 98 en ook geen opstartdisk

en als het goed is blijven nu bestanden erop neem ik aan en zo niet zou dat heel eg jmmr zijn...

had ditzelfde tijd terug ook met mijn hd, daar had ik nog garantie op maar ze hebben hem gewoon helemaal leeg gegooid en nu kan k dus alles er weer opnieuw opzetten

bedankt he:thumb:

het is niet gelukt geeft dan weer een fout,
harde schijf is al leeggegooid,
maar hijkan xp nog niet installen.
nu had ik voor mijn maxtor schijf maxblast maar werkt dat ook op die hd(seagate)?
of weet iemand met wat voor n programma ik die hd helemaal leeg kan maken?

Je hd leegmaken kan met de opstartdiskette met het commando format c:

Maxblast werkt alleen voor Maxtor. Voor seagate moet je op de site van Seagate kijken of ze ook zo'n tooltje hebben.

Maar je zegt toch dat je de harde schijf al leeg gegooid hebt?

Heb je al in het bios ingesteld dat je van cdrom wilt starten? Dan zou je xp zo weer moeten kunnen installeren.

jah heb k ok al gedaan maar dan doet ie alsnog vaag:S
darom zocht k zoiets als maxblast alleen voor seagate....

heb t nog niet geprobeerd het is namelijk de comp van een vriend van mij....
en k zit nu met een hoop werk wat voor woensdag af moet dus denk niet dat k er voor donderdag aan toe kom maar k laat het je wel weten :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan