ntldr ontbreekt...

• Onderwerp starter Onderwerp starter jefke
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jefke

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2003
bij het opstarten krijg ik deze melding, weet iemand raad?

dank

Check eerst eens of je nog een diskette in je diskdrive hebt zitten

En welk OS?

Hier staat het hoe het opgelost kan worden in w2k:

klik

het gaat om windows xp.
het is als volgt gegaan:

ik heb een pc hier waar ik xp op moest zetten, dit heb ik gedaan door de harde schijf van die pc in mijn pc te plaatsen en zo heb ik windows xp succesvol geinstaleerd.

het probleem is nu als ik de harde schijf in de oorspronkelijke pc plaats zegt hij tijdens het opstarten dat ntldr ontbreekt...

ik heb een opstartdiskette maar ik moet volgende doen:

Maak een Windows 2000-opstartdiskette die de volgende bestanden bevat:
Ntldr
Ntdetect.com
Boot.ini
Ntbootdd.sys

hoe doe ik dit?

Het was handig geweest om de noodzakelijk info gelijk in je beginpost te vertellen. Dat scheelt een hoop tijd.

Waar je nu aan vast zit is een nieuwe installatie van XP. Maar je hoeft in 1e instantie niet te formatteren maar je zet windowsXP over je huidige installatie.

Dit probleem komt doordat XP de huidige ide controllers niet goed kan installeren. Dus voor jou was het ook handiger geweest om XP te installeren op de pc zelf ipv de hd over te zetten

sorry, ik heb net harde schijf weer in de oorspronkelijke pc gestoken, cdrom van Xp erin gestoken maar hij geeft een fout aan als hij wil beginnen met instaleren, daardoor kan instalatie niet doorgaan.

kan ik niet de harde schijf gewoon helemaal formatteren in de DOS en dan windows vanaf cdrom instaleren?

wat ik nu aan het doen ben:

harde schijf weer in mijn pc gestoken en gewoon de c schijf formatteren. als dat gedaan is ga ik nog eens proberen om windows te instaleren via de andere pc.

Laatst bewerkt:
dankje maar daar geraak ik niet zo goed aan uit.

ik heb dus hd geformatteerd via windows xp,

als ik nu HD in oorspronkelijke pc steek en via cdrom wil instaleren krijg ik het volgende:

INF-bestand txtsetup.sif is beschadigd of ontbreekt status 32768.

setup kan niet doorgaan
druk op een toets om af te sluiten...

wat moet ik doen???

ps: heb net een lege HD schijf in die pc gestoken en bij het willen instaleren van windows via cdrom geeft hij identiek dezelfde melding als die andere HD.

het lijkt dus niet te liggen aan de Hd...

weet iemand een oplossing?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan