NTLDR ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
Berichten
2.541
ik was bezig in schijfbeheer en zag daar dat de C-schijf(die bij mij NIET de windows schijf is) als actief stond, ik dacht, zal ik maar de D als actief zetten, had ik dat maar beter niet gedaan, want bij het heropstarten zegt ie: NTLDR ontbreekt:confused: ik had ook een programma geinstalleerd: acronis en ik moest opstartdiskettes maken, nadat het installeren voltooid was, moest ik heropstarten, toen kreeg ik de melding NTLDR ontbreekt:(. wat moet ik nu doen, tog niet formatteren hoop ik???
 
voor XP is de procedure dezelfde:

Plaats de cd-rom van Windows 2000 in het cd-rom-station of dvd-rom-station en start Windows 2000 Setup.
Druk op R op de pagina Welkom bij Setup.
Druk op R op de pagina Windows 2000-herstelopties.
Wanneer u wordt gevraagd een van de herstelopties te selecteren, drukt u op M.
Druk op PIJL-OMHOOG, druk nogmaals op PIJL-OMHOOG om Windows 2000-systeembestanden controleren te selecteren en druk op ENTER om de selectie ongedaan te maken.
Druk op PIJL-OMLAAG om Doorgaan (geselecteerde taken uitvoeren) te selecteren en druk op ENTER. Het volgende bericht wordt weergegeven:
U hebt een noodhersteldiskette nodig voor de Windows 2000-
installatie die u wilt herstellen.
Ga op een van de volgende manieren te werk, afhankelijk van uw situatie:
• Ga als volgt te werk als u een noodhersteldiskette hebt:
a. Druk op ENTER.
b. Plaats de noodhersteldiskette in het diskettestation en druk op ENTER.
c. Volg de instructies voor het herstellen van de installatie en start de computer opnieuw op.
-of-
• Ga als volgt te werk als u geen noodhersteldiskette hebt:
a. Druk op L. Er wordt een bericht weergegeven van de volgende strekking:
Setup heeft Windows 2000 aangetroffen in de volgende map:
station:\WINNT 'Microsoft Windows 2000'
b. Druk op ENTER.
Setup onderzoekt de schijven en voltooit de herstelprocedure.

Als u meer informatie wilt over de noodherstelfunctie, klikt u op het volgende artikelnummer in de Microsoft Knowledge Base:
231777 How to Create an Emergency Repair Disk in Windows 2000
 
ik geraak hier tog nix kwijt mee!!!

:edit: cannot boot from CD - Code : 4

NTLDR ontbreekt
Druk CTRL+ALT+DEL om opnieuw op te starten

en nu:confused: opstartdiskettes?:edit:
 
Laatst bewerkt:
"de door u opgegeven pagina is niet beschikbaar":confused: dit is wat ik zie:)(
 
Skelle kijk eens op helpmij zoeken en tik daar NTLDR in daar is veel over gevraagd met div.oplossingen.
 
kopieer link v.a. http:// ... nl;320397 in je adresbalk , dan kom je wel op de pagina
 
ik heb het bericht van stigter opgevolgd:

http://helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=210493&highlight=NTLDR

en ik krijg nu de volgende foutmelding: windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden
<windows-hoofdmap>\system32\hal.dll
Installeer het bovengenoemde bestand opnieuw

helaas geraak ik niet in mijn windows, hoe kan ik dit bestand dan opnieuw installeren:(

P.S. vergeet niet dat mijn windows per ongeluk op de D-schijf is gezet en dat ik in schijfbeheer de actieve schijf heb veranderd(wrom weet ik ook niet:confused: )
 
ik heb de oplossing gevonden, lach me nu niet uit hé:p

ik was dus de oorzaak van het niet opstarten van de pc, ik had de schijf waar windows opstond als actief gezet, maar de opstartbestanden stonden op de C-schijf(windows staat op de D) het is nog maar enkele weken geleden dat ik windows op die schijf heb gezet, omdat de oude trager was. wat heb ik gedaan: ik heb de nieuwe schijf als slave gehangen, de oude als master(waar nog nix op was veranderd, windows en alles stond er nog op, dus bootable:p) heb naar schijfbeheer gegaan, weer de C als actief gezet, computer afgesloten, pc weer opengebroken, schijven uitgehaald, nieuwe schijf weer als master en de ouwe weer ergens gesmeten:p, computer weer opgestart, naar helpmij.nl gaan en dit bericht typen:D:p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan