NTLDR ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dave35nl

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2002
Hallo,

Ik kreeg vanavond plots de melding bij het opstarten dat NTLDR ontbreekt druk CTRL+ALT+DEL om opnieuw op te starten maar dan kom ik terug bij dezelfde melding.

Ik heb de indruk dat het iets met partition magic te maken heeft, daar was ik mee bezig voordat de computer opnieuw opstarte, ik weet helaas niet meer precies wat ik deed :o ....

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn ?

Alvast bedankt !

Oeps... waarschijnlijk is je opstartsector foetsie of is de driveletter van de schijf waar windows op staat veranderd.
Heb je rescuediskettes van pm? Dan kan je de gemaakte partities weer samenvoegen en hopen dat het werkt.

tijdens opstarten zorgen dat je in de veilige modus kunt komen en dan kiezen voor
laatst bekende werkende configuratie.

Hoi,

Bedankt voor jullie antwoorden, helaas had ik niets aan de rescuediskette's van PM, XP opnieuw geinstalleerd en het werkt allemaal weer, gelukkig niets aan data verloren.

Zonde van de moeite, want wellicht had in de herstelconsole van xp het commando "fixboot" al een wondertje kunnen verrichten, maar goed, zo is het ook opgelost ;)

De oorzaak was in dit geval softwarematig, anders kan je ook geen windows opnieuw installeren en krijg je de melding dat er geen vaste schijf is aangetroffen op de pc.

Hoi,

De kabels had ik al gecontroleerd (ik had op het forum al gelezen dat dit een optie kon zijn) was (is ? ) niets mis mee, Sarvo waar had ik het commando "fixboot" in moeten geven, bedoel je met de rescue diskettes van PM of iets anders ?

Groetjes,

Dave.

Nee, als je opstart vanaf je windowsXP cdrom, kan je op een gegeven moment voor repareren kiezen (op r drukken, staat in het scherm). Als je dat doet, dan krijg je een soort van dosscherm, waar je dat commando kan invoeren, dan worden de opstartbestanden opnieuw geschreven. Ik weet niet of dit ook voor winXP van toepassing is, maar als je het commando sys c: geeft, worden de opstartbestanden naar de C: partitie geschreven. (in win98 werkte dat prima)

Had ik geprobeerd, tenminste dat repareren maar dat wou die niet, kreeg toen inderdaad een een dosprompt, volgende keer beter, hoewel ik eigenlijk hoop dat het niet nodig is !

Thanks !

Groetjes,

Dave.

Ik deel die hoop met jou!
Ik had laatst trouwens hetzelfde probleem en dat lag wel aan een kabel, die moet ik nog steeds vervangen, er staan maar 26 dvd's op die schijf, waar ik nu niet bij kan :(

Sarvo zei:
De oorzaak was in dit geval softwarematig, anders kan je ook geen windows opnieuw installeren en krijg je de melding dat er geen vaste schijf is aangetroffen op de pc.

Begin van topic was>>>>>Ik kreeg vanavond plots de melding bij het opstarten dat NTLDR ontbreekt druk CTRL+ALT+DEL om opnieuw op te starten maar dan kom ik terug bij dezelfde melding.<<<<<<Dat is dus voor je opstart van XP,wat dus wil zeggen dat je niet op je HD kan komen!!!

BANDIT123 zei:
Begin van topic was>>>>>Ik kreeg vanavond plots de melding bij het opstarten dat NTLDR ontbreekt druk CTRL+ALT+DEL om opnieuw op te starten maar dan kom ik terug bij dezelfde melding.<<<<<<Dat is dus voor je opstart van XP,wat dus wil zeggen dat je niet op je HD kan komen!!!

Als je quote, quote dan ook het tweede gedeelte van het bericht :) :

Dave35nl zei:
Ik heb de indruk dat het iets met partition magic te maken heeft, daar was ik mee bezig voordat de computer opnieuw opstarte, ik weet helaas niet meer precies wat ik deed :o ....

Maar het geeft niet, ik lees ook wel eens een vraag niet helemaal goed ;) Doen we allemaal wel eens.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan