Ntldr ontbreekt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shawnodese

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2004
goed...ik heb gister een aantal virussen van mijn computer afgehaald..gedefrafmenteerd...vannochtend was de computer klaar dus heeft mijn vader hem afgesloten (op de gewone manier ) nu wil ik net mijn computer aanzetten..krijg ik zwart scherm
in het scherm staat : Ntldr Ontbreekt, Druk een toets om op te starten.
als ik op een toets druk blijf ik gewoon bij dat scherm..
weet iemand hoe dit kan/wat het is ? en hoe ik er vanaf kom? :shocked:

bedankt alvast !

Oplossing

Ik heb dit probleem zojuist verholpen op de volgende manier:

ik heb mijn CD Win XP pro erin gedaan toen heb ik hem opgestart vanaf de CD rom totdat je in de keuze menu van de setup komt daar druk je op "R" van repair en dan meld je je aan (volg de stappen die dan worden gegeven) uit eindelijk zit je dus in DOS-Prompt en dar kan je gaan typen namelijk:

- copy ?:\i386\ntldr c:\
- copy ?:\i386\ntdetect.com c:\ ?: (staat voor het cd-rom station)
- fixmbr
- fixboot
en als laatste exit. dan start de pc opnieuw op en moet het probleem opgelost zijn

Ik heb dit probleem zojuist verholpen op de volgende manier:

ik heb mijn CD Win XP pro erin gedaan toen heb ik hem opgestart vanaf de CD rom totdat je in de keuze menu van de setup komt daar druk je op "R" van repair en dan meld je je aan (volg de stappen die dan worden gegeven) uit eindelijk zit je dus in DOS-Prompt en dar kan je gaan typen namelijk:

- copy ?:\i386\ntldr c:\
- copy ?:\i386\ntdetect.com c:\ ?: (staat voor het cd-rom station)
- fixmbr
- fixboot
en als laatste exit. dan start de pc opnieuw op en moet het probleem opgelost zijn

ik heb het zelfde probleem. dus ik heb deze manier gebruikt. Maar toen ik copy ?:\i386\ntldr c:\ had gedaan zeiden ze het volgende : COPY ondersteunt geen jokertekens of het kopieren van mappen. :confused: ????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan