NTLDR ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

braaff

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2007
Vanochtend mijn Windows XP gerecoverd vanaf de CD die ik destijds (begin 2002) bij aanschaf van mijn PC heb meegekregen (heb dus geen complete XP-cd-rom). Idee was een mooie opschoning, en via updates etc windows weer up-to-date te krijgen.

Opstarten lukte daarna niet meer, met de melding NTLDR ontbreekt. Via helpsites al gewerkt aan het opstarten vanaf cd-rom (in alle hulpfuncties die ik op internet al heb gelezen wordt altijd een diskette genoemd, maar ik heb geen mogelijkheid een diskette aan te maken) met de verse bestanden NTDETECT en NTLDR (gecopieerd vanaf mijn xp op m'n laptop - een actueel bijgewerkte XP). In de boot al alle varianten van primaire opstartlokatie gekozen.

Mag allemaal niet helpen. Wie helpt me uit de brand?

Dank A.J. voor je snelle reactie. De site die je noemt is de eerste die ik tegenkwam tijdens mijn eigen zoektocht. Ik heb gedaan wat er werd vermeld, alleen dus niet met een diskette maar met een CD-rom, en dat helpt dus niet. De cd-rom drive draait uitgebreid tijdens het opstarten maar het resultaat is 0.....

Als je een Knoppix cd brouwseld, kun je die bestanden van de diskette kopieëren, weet alleen niet of dat gaat werken, vaak heeft het met SATA drivers te maken, of een foutieve instelling van een Intel SATA, in de bios.

Als je een Knoppix cd brouwseld, kun je die bestanden van de diskette kopieëren, weet alleen niet of dat gaat werken, vaak heeft het met SATA drivers te maken, of een foutieve instelling van een Intel SATA, in de bios.

Dag lange Pier,

Mijn computerkennis gaat niet zo ver dat jouw antwoord bij mij een 'ah, nu weet ik het' reactie oproept. Kun je misschien iets meer toelichting geven?

Dank!

Geen erinnerungs erlebnis?:)

Oh, met die cd, kun je van opstarten, en kun je de benodigde bestanden, van de flop, naar de root van je C: schijf kopieëren.

Of probeer aan een XP SP2 cd te komen, en daarmee opstarten, en die bestanden daarvanaf kopieëren.

Hier staat er ook nog iets over.

Heren,

Ben uitgebreid bezig gewest met het copieren van bestanden boot.ini, ntdetect en ntldr) op een cd/rom en trachten op te starten. Werkt nog steeds niet......
Kon trouwens op mijn wel werkende laptop geen boot.ini bestand vinden..... (VRAAG 1)

Kan het iets te maken hebben met het boot/bestand en de verwijzing die daar in staat? (VRAAG 2)

Heb nu de volgende gegevens in het bootbestand staan.

[Boot Loader]
timeout=30
Default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINXP

[Operating Systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINXP="Try this first" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINXP="Try this second" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINXP="Try this third" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(2)\WINXP="Try this fourth" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINXP="Try this fifth" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(3)\WINXP="Try this sixth" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(4)\WINXP="Try this seventh" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(4)\WINXP="Try this eighth" /fastdetect
C:\="ninth"
D:\="tenth"

Ben ook bootbestanden tegengekomen met op de plek van WINXP b.v. WINDOWS.

Daarnaast nog een vraag (VRAAG 3): mijn harde schijf is in twee partities geformatteerd, waarbij windows op de c-schijf staat. Heeft dat nog invloed?

Hoor graag een reactie!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan