ntldr ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Ik wil een herinstall doen op een computer met xp pro
Een schone dus: ik krijg ondanks dat, dat ntrdl ontbreekt. Hoe kan dat terwijl de schijf geformateerd is??

Kijk even hier, vooral het 2de deel over aanpassingen/reparaties m.b.v. de Herstelconsole. Werkt het daarna nog niet, doe dan in Herstelconsole ook (voor de zekerheid) het volgende:
fixmbr
fixboot
bootcfg /rebuild

Mag ik verder aannemen dat het de enige harde schijf was die in de computer aanwezig was, of heb je intussen nog harde schijven weer verwijderd?

Verder kan het nut hebben om een SP2 (of SP3) geïntegreerde XP installatiecd te gebruiken ipv. een installatiecd met alleen SP1 of helemaal geen SP. Zie dit artikel daarover.

Succes,

Tijs.

Ik raak nu een beetje in paniek. Waarom lukt een schone install niet na formatering van de HD??
Maar erger nog als ik naar de cdrom drive ga en cd i386 type dan wordt het bestand niet gevonden???? How come wat doe ik fout. Ben alle letters afgegaan.

Kijk even in een andere computer dan wat er wél op die XP cd staat, en waar ntldr gevonden kan worden. Gebruik die informatie dan om in Herstelconsole de kopieeractie te laten slagen.

PS: Ik neem aan dat je in Herstelconsole dus zaken hebt geprobeerd als:
D: <ENTER>
E: <ENTER>
F: <ENTER>
[...]
Z: <ENTER>

en daarna CD i386 <ENTER>

Succes,

Tijs.

Start de XP cd op en ga via R naar de herstelconsole.

Als je in een soort Dos promt bent aangekomen,type dan "map" zonder de " tekens.

Je krijgt nu een overzicht van alle schijven\partities en optische drives te zien met de drive letter.

Greetz

Weer wat geleerd. Bij een tweede poging tot een schone install, kreeg ik de meldinb niet meer. Dus alles staat er weer op. Van die drive letters is leerzaam. Ik zat nu het hele alfabet af te ritsen. Er zat een cardreader tussen!

Mooi zo,conclusie is dat je de verkeerde drive letter gebruikte?

Greetz

Mooi zo,conclusie is dat je de verkeerde drive letter gebruikte?

Greetz

Ja had het hele alfabet moeten doen, had niet in de gaten dat er een vette cardreader tussen zat.! bedankt verder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan