NTLDR ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marco 1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 nov 2009
beste forum leden,

ik heb een probleempje,
ik heb windows 7 op mijn c schijf staan en ik moest windows xp op een hardeschijf hebben voor een pc die het niet meer deed, nu heb ik windows xp op de E schijf geinstalleerd en hem eruit gehaald. Als ik de E schijf dan in de andere pc doe krijg ik de melding NTLDR ontbreekt en als ik probeer de gewone pc op te starten krijg ik het zelfde terwijl ik niks van die C schijf af heb gehaald, ik kan nog wel bij alle bestanden en ik wil het liefst niet de C schijf formateren.

alvast bedankt voor jullie antwoorden

Twee zaken die fout gaan.
Je kan niet een OS op een schijf zetten en dan verwachten dat hij in een ander systeem opstart en ten tweede krijg je problemen met de boot als je een ouder OS installeert na een nieuw OS. Je hard in principe eerst XP en dan W7 op de schijf moeten zetten en niet andersom. Misschien maar dat weet ik niet zeker bied het programma EBCD nog soelaas....

http://googlesystem.blogspot.com/2006/04/ebcd-system-recovery-boot-cd.html

Maar omdat je XP via een ander systeem geïnstalleerd hebt geef ik je weinig hoop.

beste raymond,

bedankt voor je antwoord.
Ik heb op één computer eerst windows 7 geinstalleerd en daarna windows xp ja maar dat was wel op hetzelfde systeem maar bij mijn andere computer was het probleem na windows 7 te hebben geinstalleerd blijft hij staan bij vergying pool data en daarom dacht ik omdat het mischien aan de stuurprogramma's lag dat ik hem via die schijf met windows xp kon opstarten en dan de stuurprogramma's allemaal op te daten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan