NTLDR Ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

b00tj3

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mei 2010
Berichten
3
Lieve mensen,

Ik wilde vorige week een nieuwe installatie uitvoeren op de 'Acer Aspire 5100' met Vista home premium.
Ik heb het volgende gedaan met eRecovery van Acer zelf:
De laptop installeren in standaardinstellingen. (ik heb trouwens al vaker op andere laptops met dit programma gewerkt).
Het verliep gewoon zoals normaal, en kreeg op het einde: 'De Windows installatie is voltooid, Windows wordt nu opnieuw opgestart.
Maar helaas, windows vista werd niet meer opnieuw opgestart..
Ik heb werkelijk de hele week op forums naar oplossingen gezocht, en heel veel dingen geprobeert (ook dus de melding dat NTLDR ontbreekt)
Als ik een CDrom van Windows XP in de laptop doe, en in de setup f2 > Boot > en 1e plek DVD/CD, gaat de laptop ook gewoon goed aan, druk ik op een toets om via de windows xp dvd op te starten wat deze vervolgens ook gewoon doet, de hardwareinstellingen controleren en ga maar door, en stopt net daarmee voordat ik normaal het blauwe scherm met de partitieschijven te zien krijg.
Ik heb al een heleboel tutorials etc. geprobeerd maar tot nu toe zit ik nog steeds met hetzelfde probleem.
(DUS EVEN WAT KORTER UITGELEGD: eRecovery gebruikt > standaardinstellingen herstellen voltooid > vervolgens start laptop niet op terwijl dat wordt gezegd > sindsdien NTLDR probleem > geen NTLDR probleem als ik een CD besturingssysteem XP erin doe, druk gewoon op toets om door te gaan, laptop gaat alle hardwarecontroles goed af, en ineens valt het ding uit.)
Ik hoop snel dat iemand NLme hiermee kan helpen, bedankt alvast voor de moeite.

Groetjes, B00tj3
 
Laatst bewerkt:
Niet dat ik een antwoord heb op je vragen, maar ik wil graag even wat weten:
Heeft op die laptop af fabriek Windows Vista gestaan, maar heeft iemand er (tussendoor) Windows XP op gezet? En dat je die via e-Recovery weer wilde 'terugbouwen' naar Vista?

Ik vraag dit omdat (zover ik weet dan) NTLDR niet wordt gebruikt in Vista (en ook niet in Windows 7). Je probleem met NTLDR niet gevonden zou dan dus een 'overblijfsel' zijn van de Windows XP installatie, en dus misschien te verhelpen.

Tijs.
 
Goedemorgen Tijs,
Nee, er heeft op die laptop altijd Windows Vista Home gezeten en verder is daar niks aan gewijzigd.

Groetjes, b00tj3
 
Beste mensen,
Ik heb het net weer geprobeerd, echter kwam hij al 1 stapje meer vooruit..
Ik kreeg het beeld te zien met de partities en zo snel dat ik kon zien had ik niet eens de keuze om 'R' in te typen, alleen maar ENTER en om n partitie te verwijderen, en om een nieuwe partitie aan temaken, maar helaas viel die sneller uit dan mijn reactie....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan