NTLDR ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

lepa72

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2010
Ik heb de vraag reeds gesteld en een antwoord gekregen maar helaas is dat niet in orde gekomen
Is er nog iemand die dat probleem heeft gehad??
Graag antwoordje zoniet moet ik nieuwe pc kopen

Heb je hier wat aan?

1. Insert the Windows XP bootable CD into the computer.
2. When prompted to press any key to boot from the CD, press any key.
3. Once in the Windows XP setup menu press the "R" key to repair Windows.
4. Log into your Windows installation by pressing the "1" key and pressing enter.
5. You will then be prompted for your administrator password, enter that password.
6. Copy the below two files to the root directory of the primary hard disk. In the below example we are copying these files from the CD-ROM drive letter, which in this case is "e." This letter may be different on your computer.

copy e:\i386\ntldr c:\
copy e:\i386\ntdetect.com c:\

7. Once both of these files have been successfully copied, remove the CD from the computer and reboot.

Het kan overigens maar zo zijn dat de drive-letter van de dvdspeler verschillen met wat hierboven staat.

Laatst bewerkt:
NTLDR ontbreejt

Spijtig maar ook dit antwoord kan mij niet helpen ik kan wel volgen tot "R" voor repair maar daar stop alles

Wat snap je niet dan?

Zodra je op R hebt gedrukt, gaat het iets laden, en krijg je een zwart scherm (dacht ik), waar gevraagt word voor het administrator wachtwoord.

Daarna type je dus deze commando's over

copy e:\i386\ntldr c:\
copy e:\i386\ntdetect.com c:\

Let wel, jou cd/dvd speler kan een andere letter hebben.

Om hiervoor een nieuwe PC te gaan kopen is onzin. In het ergste geval opnieuw een OS installeren.

Wanneer deze melding komt , wilt dit zeggen dat de schijf niet gepartitioneerd is voor WinXP.
Ik begrijp niet zo goed waarom dit een onoverkomelijk probleem is?

Als dit bestand ontbreekt, en 't wilt zich niet laten repareren...,
dan probeer je toch een nieuwe installatie over deze (verkeerde ) versie heen?

:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan