ntldr

Status
Niet open voor verdere reacties.

pana

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 apr 2006
Berichten
1
hoi ik heb een nieuwe schijf in de computer van dochter gezet maar nu krijg ik steeds de foutmelding ntldr ontbreekt heb een diskette gemaakt met dat bestand er op en een boot.ini maar werkt niet doe ik nog iets fout heb wel twee partitties gemaakt op die schijf ligt het daar aan de diskette is geen goede zegt hij steeds weet iemand raad hiervoor alvast bedankt pana:thumb:
 
Hallo !

Heb je de nieuwe HDD als master of slave ingesteld ? Staan de jumpers correct ? Staat je OS nog op de oude (Master)schijf ?
Met wat meer informatie kan ik je misschien van dienst zijn.

Greetz.

Harry.
 
Als je windows op de oude master hebt draaien, en je zet op die flatcable een slave erbij, dan kan het voorkomen dat windows niet akkoord gaat met de wijziging in de hardware.
Dan krijg je die foutmelding.
Een gokje kan zijn: booten op cd-rom en naar dos modus gaan (recovery console)
"fdisk /mbr"

Een andere poging kan zijn een cd-rom als primary slave te zetten, en de nieuwe harddisk als secundairy master. Soms wordt dat dan wel geaccepteerd.

Lukt dat ook niet, dan rest een herinstallatie van windows.
Daarna is de foutmelding eruit.


Als je jumpers niet correct staan, krijg je ook dezelfde foutmelding. Dus ook graag even een antwoord op de vraag van Snor.
 
Start de computer op met de xp cdrom
Kies voor de herstel optie, je komt dan in dosmode vanaf de cdrom.
Copieer de volgende bestanden uit de map i386(op de cdrom):
ntdetect.com en ntldr naar de root van de harddisk waarop xp geinstalleerd staat.

Start de pc daarna opnieuw op, als het goed is moet alles dan weer werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan