ntoskrnl beschadigd??

Status
Niet open voor verdere reacties.

charlieX

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 sep 2008
hallo allemaal,
ik heb recent een videoprogramma opnieuw geinstalleerd.Bij het opnieuw opstarten van Windows XP krijg ik de melding dat ntoskrnl.exe niet gevonden kan worden of beschadigd is.Vervolgens start Windows niet op.
Ik heb geprobeerd:
met Bart PE de schijf benaderd en een kopie van ntoskrnl.exe uit een back-up teruggeplaatst. Geen effect.
Een complete back-up van de C-partitie teruggeplaatst, met behulp van True Image. Dat duurde 12 uur, maar hielp niet.
Ik heb geen Windows XP schijf. Ik heb wel een herstelschijf van de fabrikant; en hiermee getracht te herstellen zonder volledig te formatteren, maar dit hielp ook niet.
Aangepaste opstartmogelijkheden (veilige modus, terug naar laatst werkende configuratie e.d.) werkten ook niet: er verschijnt meteen de mededeling dat ntoskrnl ontbreekt/beschadigd is.
Ik was net zover om maar te gaan formatteren toen ik nog een keer opstartte terwijl mijn externe harddisk waar mij back-ups op staan aanstond.
Tot mijn verbazing startte Windows nu wel op.
Kennelijk leest hij ntoskrnl in vanaf deze externe schijf, om verder vanaf de eigen harddisk op te starten. Ik wil echter graag weer onafhankelijk zijn van die (al wat ouder wordende) externe harde schijf.
Heeft iemand suggesties? Alvast mijn dank!

beste Harry,

dank je voor de reactie. Het betreffende document had ik inderdaad gezien.
Het toetsenbord zal het prbleem niet zijn, aangezien ik met mijn externe disk ingeschakeld wel kan opstarten. Verder gaat een deel van de oplossingen uit van een Windows XP-schijf, die mij helaas niet is aangeleverd door de fabrikant; alleen een herstel-disk, en daarmee heb ik de optie gekozen "herstel met oorspronkelijke fabrieksinstellingen"(dus zonder volledig formatterenn van de Cschijf), waarna de foutmelding vrolijk terugkwam. Het bestand zelf zal ook niet beschadigd zijn aangezien ik het vervangen heb door zijn evenbeeld op de externe disk, maar zonder effect.
Zodoende kwam ik er toch niet uit. Iets bij het opstarten verwijst nu naar het bestand op de externe disk, maar ik kan niet vinden wat.
hopelijk heb je nog iedeeen?

charlie

Hoi !

Ja, ik heb een aantal doeltreffende oplossingen, maar het probleem is dat je niet over een originele WinXP-CD beschikt !

Zie die eerst eens te lenen/downloaden o.i.d.

Dan kun je beginnen met de boot.ini te herstellen via bootcfg /rebuild, maar dat soort reparatie's is met een herstel-CD niet mogelijk.

Het alternatief is een clean install.....waarbij je al je bestanden van de C-partitie verliest.
Aangezien je een back-up van True Image hebt is dit misschien niet onoverkomelijk.....

Greetz,

Harry

hallo Harry,
dat zal idd de beste suggestie zijn; ik zal eens op zoek gaan naar zo'n CD.
Dank voor de hulp

charlieX

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan