ntoskrnl.exe beschadigd

Status
Niet open voor verdere reacties.

amir0

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 apr 2008
Berichten
3
Hallo,

Mijn computer start niet meer op. Iedere keer als ik opstart, zowel in veilige modus als normaal als in de laatst bekende goede configuratie, kom ik heel snel een blauw scherm tegen en dan start ie weer opnieuw op.

Het blijkt dus dat het bestand ntoskrnl.exe is beschadigd.

ik heb op dit forum gezocht naar oplossingen om het bestand ntoskrnl.exe te repareren/ te vervangen.
Kwam er wel een aantal tegen en alles geprobeerd maar niets werkte echt. de enige waar ik het verst mee kwam was deze:

1 - Doe de Windows XP cd-rom in de drive.
2 - Start de pc opnieuw op. Druk een willekeurige toets in om op te starten vanaf de cd-rom zodra daarom gevraagd wordt.
3 - Kies nu in het Setup-menu R om de Recovery Console te starten.
4 - Selecteer het besturingssysteem dat hersteld moet worden en voer het administrator wachtwoord in.
5 - Typ expand d:\i386\ntoskrnl.ex_ c:\windows\system32 en druk op ENTER. Gebruikt je cd-rom station een andere stationsletter verander d: dan in die letter.
6 - Er wordt gevraagd of je het huidige bestand wilt overschrijven. Typ J en druk op ENTER.
7 - Typ exit en druk op ENTER om opnieuw op te starten.

Alleen krijg ik een melding 'toegang geweigerd':confused:

Ik hoef trouwens ook geen systeem te selecteren of een wachtwoord in te typen, dus denk dat het te maken heeft met het feit dat ik geen wachtwoord in kan typen...

Het is trouwens ook zo dat ik een windows XP pro cd rom heb en mijn besturingssyteem is windows XP home edition. Weet het niet 100% zeker maar denk het wel.

Iemand oplossingen? Bij voorbaat dank.

Amir

p.s. Als ik een map in wil, in zowel mijn C,D en E partitie, geeft ie aan toegang geweigerd. Kan wel zien welke mappen er zich op die schijf bevinden maar heb geen toegang tot de schijf.
 
Laatst bewerkt:
Stap 4 zou toch moeten
Ergens bovenin het scherm staat dan in ieder geval een 1.
Die selecteer je en het wachtwoord laat je leeg (gewoon enter).
Verder de procedure die jezelf gaf.
Je kunt ook een repair installatie overwegen.
Maar in ieder geval heb je de juiste home/pro cd nodig.

aangezien er meerdrer oorzaken zijn; meer informatie(engels)
 
JA ik vond het al vreemd, maar echt:

Als ik R intoets gaat ie gelijk naar Windows XP herstel console (in MS DOS interface). Nergens een optie dat ik wachtwoord kan invoeren....

Al veel andere dingen geprobeerd

chkdsk geeft aan bij 25% dat er onherstelbare fouten op de schijf zijn gecontstateerd.

Overigens: Ik kan per definitie niet de schrijven op de HD, als ik de dir's van c: wil zien geeft ie een foutmelding aan (dat er iets is foutgegaan tijdens het opsommen van de directories)

Waarschijnlijk een nieuwe variant van een virus dat zorgt dat ook de c schijf niet meer beschreven kan worden?
 
chkdsk geeft aan bij 25% dat er onherstelbare fouten op de schijf zijn gecontstateerd.

of de schijf is (gewoon) defect aan het gaan:(.
Hoor je hardere ratel geluiden dan anders?
 
niet echt harder maar je hoort wel dat die schijf echt na moet denken vooradt ie met iets op de proppen komt....
 
Is het een probleem om een schone installatie te doen? Dat lijkt me een stuk makkelijker.
Als er nog belangrijke data op staat, is het mogelijk om deze over te zetten op een andere PC door hem daar aan te hangen, en hem via de verkenner te benaderen.
Lukt dit niet, begin ik steeds meer het ergste voor je schijf te vrezen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan