Ntoskrnl.exe en lsass.exe lenen van andere XP?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Mijn XP-computer start niet meer op omdat ntoskrnl.exe mist of beschadigd is. Kan ik dat bestand nu uit een oude computer (ook met XP) uit de map System32 kopiëren en inplakken?
Ik heb de harde schijf inmiddels in die oude computer ingebouwd en ben backups aan het maken naar een externe schijf. Alle mappen lijken nog benaderbaar.

Soms kreeg ik ook de mededeling: "schijfleesfout", wat er misschien op duidt dat de harde schijf kapot is of aan het gaan is. Maar de schijf is gelukkig nog wel benaderbaar vanuit een ander besturingssysteem.

1x kwam de mededeling "lsass.exe-systeemfout. De indeling van het eindpunt is ongeldig." Voor dit bestand dezelfde vraag: kan ik het uit een andere XP (Windows/System32) overplakken?

Alvast hartelijk bedankt voor je antwoord,
groeten,
Ingmar

Wellicht is het niet nodig om ntoskrnl.exe te vervangen etc.
Er zijn meer reden mogelijk, maar in ieder geval beginnen met een volledige bestandssysteem check en -reparatie doen (zie link van Mik Zjegger).
Als daar niets graverends uitkomt kan het bijv. zijn dat boot.ini corrupt geraakt is / foute informatie bevat.
Kijk daaromtrent (+ nog enkele andere oorzaken ook): hier en (gedeeltelijk overlappend): hier

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan