ntoskrnl.exe is beschadigt of kan niet worden gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

djakko

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2013
Berichten
9
hallo,

ik heb een Compaq netbook met windows xp, ik heb hier dus geen cd speler in.
maar als ik hem nu op nieuw start geeft hij aan dat het bestand ntoskrnl.exe ontbreekt.
doordat ik geen cd speler heb, heb ik dus nooit een back-up gemaakt.
ik heb al geprobeerd een systeemherstel te doen, deze was voltooid, maar het lukte nog steeds niet hem om te starten.
de laatste tijd gaf hij al wel vaker deze melding, maar als ik het dan op nieuw probeerde startte hij het wel,
maar het opstarten zelf duurde dan meer dan 10 minuten en hij was dan ongelooflijk traag

weet iemand hoe ik dit nu kan oplossen?
 
Windows XP via een andere computer op een USB stick branden. (Je zult wel een ISO moeten hebben. Keuze is aan jou of je het legaal of illegaal gaat doen.)
 
Windows XP via een andere computer op een USB stick branden. (Je zult wel een ISO moeten hebben. Keuze is aan jou of je het legaal of illegaal gaat doen.)

kan ik dan als ik windows xp als ISO bestand heb, deze op een stick zetten en dan zou het moeten lukken het bestand op nieuw te installeren?
 
Hoi,
back-uppen kan ook via usbsticks, tegenwoordig zijn de usbsticks zodanig groot dat je makkelijk het hele besturingssysteem kunt back-uppen/imagen.
Heb je geen optie "Terug naar fabrieksinstellingen"?
Geef eens aan hoe oud je netbook is want het kan ook zijn dat je schijf aan het afsterven is. :eek:
Probeer, als dat nog lukt, of je een chkdsk kunt uitvoeren.
Download anders HirensBootCd de usb-versie, zorg dat je pc boot van usb.
http://www.hirensbootcd.org/usb-booting/. Brand de cd (software om de ISO te branden is meegeleverd) evt. via een andere pc want die heb je nodig om de bestanden naar usbstick te kopiëren.
Kies in het zwarte scherm dat verschijnt voor dos-tools/programs o.i.d.>DiskTools en neem het eerste programma dat je ziet om een chkdsk buiten het besturingssysteem om uit te voeren.
 
Laatst bewerkt:
hallo

als eerste bedankt voor je reactie!
het is me in iedergeval met bootCD gelukt om in mijn computer te komen, dus heb ik wel wat bestanden kunnen opslaan
hij is ongeveer 3 jaar oud, dus het lijkt me heel snel als hij nu al aan het afsterven is.
via HirensBootCd lukt het wel chkdsk uit te voeren, hij geeft alleen geen foutmeldingen.
hoe is het nu mogelijk hem weer op te starten zonder HirensBootCd?

ik heb op een paar plaatsen ook iets over dat je met hp naar de fabrieksinstellingen kan omdat deze op de schijf zelf staan.
ik begrijp alleen niet hoe dat je dat kan doen en het zou wel jammer zijn als ik alles ook kwijtraak wat ik er nu nog op heb staan.
maar zou dit het probleem ook oplossen?
en is het niet mogelijk om het bestand ntoskrnl.exe via een andere computer te kopieerden en dan via HirensBootCd hem terug op mijn computer te zetten?

ik heb in een ander computer het bestand kunnen vinden:
NTOSKRNL.EX_
1,70 MB
kan het kwaad als ik dit bestand naar mijn laptop kopieer? en zou hij het dan weer moeten doen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@djakko,

Ik heb de laatste 3 berichten samengevoegd van je. Indien er nog niemand gereageerd heeft op je laatste bericht kan je de knop bericht aanpassen gebruiken om nog informatie toe te voegen.
 
Je zou via Hirens al eens je belangrijke data kunnen back-uppen, start hiervoor Mini XP in het scherm dat je te zien krijgt.
Of dat werkt wat je wilt gaan doen dat denk ik niet omdat je normaal dat bestand moet uitpakken via msconfig en terugzetten op de juiste plaats.
Ik heb het vaker meegemaakt dat een schijf na 3 jaar kaduuk is dus zo vreemd is dat nou ook weer niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan